طراحی مدل بازاریابی اخلاقی رسانه های اجتماعی در شرکت های کوچک و متوسط
|
نازنین خجسته، ابراهیم چیرانی، سید محمود شبگو منصف، کامبیز شاهرودی |
|
|
چکیده: (1397 مشاهده) |
زمینه: هدف از این پژوهش تحلیل و طراحی مدل بازاریابی اخلاقی رسانه های اجتماعی در شرکت های کوچک و متوسط است.
روش: پژوهش حاضر در زمره پژوهش های کیفی و اکتشافی است که با روش داده بنیاد انجام شد. جامعه تحقیق شامل خبرگان و مدیران بازاریابی و متخصصان بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانه های اجتماعی بودند که به شیوه هدفمند 13 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار تحقیق مصاحبه نیمه ساختاریافته بود و در نهایت با استفاده از روش های کدگذاری باز، محوری و گزینشی مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها: در بخش کد گذاری باز 248 کد استخراج شد.در بخش کد گذاری محوری در بخش کدگذاری محوری، 105 کد اولیه در قالب 21 مقوله جاگذاری شد که بدین ترتیب مدل مفهومی تحقیق شکل گرفت.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده عوامل اخلاقی مرتبط با بازار، اهداف بازاریابی اخلاقی رسانه های اجتماعی، مخاطب شناسی رسانه های اجتماعی ، نوع کسب و کار می باشد که عوامل علی را تشکیل می دهند. راهبردهای رسانه های اجتماعی در نمایش و فروش محصولات و خدمات در بازار هدف، راهبرد بازاریابی محتوا، تبلیغات دهان به دهان (WOM)، بازیوارسازی ، بازاریابی افراد تاثیرگذار و مورد احترام، افزایش آگاهی اخلاقی و مشارکت با برند که به عنوان راهبرد مدل تحقیق مد نظر قرار گرفتند. شرایط مداخله گر و شرایط زمینه ای نیز از اجزای دیگر این مدل بودند که با تاثیرگذاری بر راهبرد، زمینه دستیابی به پدیده اصلی این مدل را فراهم کردند.
|
|
واژههای کلیدی: بازاریابی اخلاقی، رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا |
|
متن کامل [PDF 837 kb]
(876 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1400/4/2 | پذیرش: 1400/3/30 | انتشار: 1400/3/30
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|