| تبیین رابطه هوش معنوی و هوش اخلاقی مدیران  با اجرای خط مشی های وزارت کشور | 
								
								  | علیرضا منظری توکلی،    علی رشید فرخیان | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
                                
								  | چکیده:       (1677 مشاهده) | 
								
								  | زمینه: هدف از پژوهش حاضر تبیین رابطه هوش معنوی و هوش اخلاقی مدیران با اجرای خط مشی های وزارت کشور به منظور ارائه مدل مطلوب میباشد. روش: پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای توصیفی- همبستگی است که به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش ، کلیه مدیران و معاونان استانداری ها، فرمانداری ها، بخشداری ها و شهرداری های استان کرمان به تعداد 282 نفر بودهاند که 162 نفر از آنها به عنوان نمونه و به روش تصادفی طبقهای متناسب با حجم طبقات انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، 3 پرسشنامه بود . به منظور تجزیهوتحلیل دادهها از روش آمار توصیفی (انواع شاخصها، جداول و نمودارهای آماری) و استنباطی (مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی) استفاده شده است و دادهها از طریق نرمافزار Amos مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتهاند.
 یافتهها: نتایج پژوهش ضمن تأیید الگوی پیشنهادی پژوهش، نشان داد که بین هوش معنوی و هوش اخلاقی مدیران با اجرای خط مشی های وزارت کشور رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
 نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد با افزایش سطح هوشیاری مدیران در سطوح معنوی/اخلاقی ، توانایی آنها در اجرای خط مشی های وزارت کشور تقویت می شود. بنابراین توانایی ورود و خروج از حالتهای بالاتر معنوی هوشیاری (مثل هوشیاری خالص، یکپارچگی و وحدت)، داشتن قوای ذهنی در یک فعالیت و حالت بیداری در بین مدیران اجرایی می تواند بر اجرایی خط مشی های وزارت کشور توسط آنها اثر مثبت داشته باشد.
 | 
								
								  |  | 
								
								  | واژههای کلیدی:  هوش معنوی، هوش اخلاقی، اجرای خط مشی | 
								
								  |  | 
								
								  | متن کامل  [PDF 746 kb] 
                                    
                                     
                                     
                                    
									  
                                       (852 دریافت) | 
								
								  | نوع مطالعه:  پژوهشي |
                                  موضوع مقاله: 
                                  تخصصي دریافت: 1400/4/2 | پذیرش: 1400/3/30 | انتشار: 1400/3/30
 | 
                                
                                  
                                    |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  | ارسال نظر درباره این مقاله | 
                                
                                |  | 
								
								  |  |