[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 18، شماره 1 - ( 3-1402 ) ::
جلد 18 شماره 1 صفحات 206-202 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش واسطه‌ای تاب‌آوری اخلاقی تحصیلی در رابطه بین عدالت کلاسی و هنجارگریزی تحصیلی در دانش‌آموزان
سالار فرامرزی1 ، حمزه میرزایی 2، محمدمهدی شیرزادی1
1- گروه روان‌شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
2- گروه روان‌شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران ، sahebdelan_1361@yahoo.com
چکیده:   (521 مشاهده)
زمینه: اطمینان از رفتارهای اخلاقی مانند صداقت در گفتار و نیت درونی افراد در فضای واقعی جوامع قابل اندازه­گیری است. هدف از این تحقیق یافتن راهی برای سنجش اطمینان­پذیری و بررسی تفاوت در شبکه‏های مجازی و اجتماعی مبتنی برموبایل در بین کاربران می باشد.
روش: روش بکاررفته پژوهش کاربردی و توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری آن، کاربران فعال در شبکه­های اجتماعی فعال مبتنی بر موبایل و مرتبط با بورس­تهران می­باشند، که از بین آنها تعداد 150نفر با روش نمونه­گیری تصادفی در دسترس به­عنوان نمونه آماری انتخاب شده­اند. برای گردآوری داده‏‌ها از ابزار پرسشنامه استفاده شده و آزمون فرضیه‌‌ها نیز از روش مدل معادلات ساختاری، و با استفاده از نرم­افزار Smart PLS انجام گردیده است.
یافته­ ها: یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد رابطه شهرت برنامه با پاداش‌های اجتماعی، معروفیت با نگرانی نسبت به حفظ حریم خصوصی، روند تجربه با پاداش‌های اجتماعی و پاداش‌های اجتماعی با صداقت در گفتار معنی‌دار هستند، ولی رابطه بین سازگاری برنامه با پاداش‌های اجتماعی، عزت‏نفس با نگرانی نسبت به حریم خصوصی، روند تجربه با نگرانی نسبت به حریم خصوصی، پاداش‌های مالی با تمایل به صداقت در گفتار، پاداش‌های مالی با صداقت در گفتار و پاداش‌های اجتماعی با تمایل به خودافشایی معنی‌دار نیستند.
نتیجه گیری: نیازها و ارزش‌های اخلاقی کاربران شبکه‌های اجتماعی باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرند و تأمین‏کنندگان شبکه‏های اجتماعی، پاداش‏های اجتماعی متفاوتی را در نظر بگیرند. همچنین متغیرهای عزت نفس، حریم خصوصی کاربران و صداقت در گفتار آنها در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه گیرند.
واژه‌های کلیدی: صداقت در گفتار، نیت درونی، اخلاق، شبکه‌های اجتماعی، اطمینان پذیری.
متن کامل [PDF 363 kb]   (245 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/10/4 | پذیرش: 1400/12/4 | انتشار: 1402/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

faramarzi S, mirzaei H, shirzadi M. Mediating Role of Academic Moral Resilience in the Relationship between Classroom Justice and Academic Deviance in Students. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (1) :202-206
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2105-fa.html

فرامرزی سالار، میرزایی حمزه، شیرزادی محمدمهدی. نقش واسطه‌ای تاب‌آوری اخلاقی تحصیلی در رابطه بین عدالت کلاسی و هنجارگریزی تحصیلی در دانش‌آموزان. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (1) :202-206

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2105-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 1 - ( 3-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645