شناسایی ابعاد و مولفه های اخلاقیات سازمانی در سازمانهای دولتی ایران
|
ولی اله رضایی نصرتی، تورج مجیبی*، محمد عطایی، جواد رضاییان |
|
|
چکیده: (1068 مشاهده) |
زمینه: راز پایداری و توسعه سازمانهای متمدن امروزی به رعایت اخلاقیات سازمان است. لذا بر این اساس این پژوهش به شناسایی ابعاد و مولفه های اخلاقیات سازمانی در سازمانهای دولتی ایران می پردازد
روش: این مطالعه از نظر نوع استفاده ، پژوهشی کاربردی است که با روش آمیخته اکتشافی انجام شد در بخش کیفی از خبرگان که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند مصاحبه عمیق حضوری به عمل آمد. داده های حاصل از مصاحبه ها به روش تحلیل محتوا مورد تحلیل کیفی قرار گرفت در بعد کمی از پرسشنامه جهت گردآوری اطلاعات استفاده شد. در این روش نیز از نظر خبرگان بهره گرفته شد جهت اولویت بندی ابعاد و مولفه ها از پرسشنامه مقیاس زوجی و آزمون تحلیل سلسله مراتبی (AHP) استفاده شد.
یافته ها: بر اساس یافتههای پژوهش 5 بعد و برای هر بعد 5 مولفه برای اخلاقیات سازمانی در سازمانهای دولتی ایران شناسایی شده است
نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که برای توسعه اخلاقیات سازمانی در سازمانهای دولتی ایجاد منشور اخلاقی و بکارگیری و الزام استفاده از آن توسط کارکنان سازمان، امری ضروری است .
|
|
واژههای کلیدی: اخلاقیات سازمانی، سازمانهای دولتی، ارتباطات سازمانی |
|
متن کامل [PDF 786 kb]
(492 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/10/23 | پذیرش: 1399/10/10 | انتشار: 1399/10/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|