[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 15 - ویژه نامه ::
جلد 15 - ویژه نامه صفحات 140-132 برگشت به فهرست نسخه ها
ارایه مدل جدید بازارگرایی با تاکید بر پیامدهای اخلاقی (مطالعه موردی شرکت فراورده‌های لبنی رامک)
حسین مختارپور، سراج الدین محبی*، بیژن نهاوندی
چکیده:   (908 مشاهده)
زمینه: بازارگرایی به نوعی از بازاریابی اطلاق می‌شود که بر خلق ارزش مستمر برای مشتریان و خریداران تاکید دارد .این پژوهش با هدف ارائه مدل جدید بازارگرایی با تاکید بر پیامدهای اخلاقی انجام شد.
روش: پژوهش حاضر کاربردی و جزء پژوهش­های آمیخته (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل مدیران و متخصصین شرکت رامک و در بخش کمّی شامل تمامی کارکنان شرکت فراورده‌های لبنی رامک در استان فارس بود. حجم نمونه در بخش کیفی 15 نفر با استفاده از نمونه‌گیری هدفمند و در بخش کمّی با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی طبقه­ای 291 نفر برآورد شد. ابزار گردآوری داده‌ها، در بخش کیفی، مصاحبه و در بخش کمّی، پرسشنامه محقق‌ساخته بود. برای تحلیل داده های کیفی از روش تحلیل مضمون و در بخش کمی از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد.
یافته ها: نتایج به دست آمده به شناسایی 19 مولفه و 90 شاخص منجر شد نتایج دیگر نشان داد که عوامل بیرونی با ضریب مسیر 46/0 نسبت به عوامل داخلی با ضریب 39/0 تأثیر بیشتری بر بازارگرایی داشتند.
نتیجه­ گیری: 11 مؤلفه عوامل درونی مؤثر بر بازارگرایی شامل تأکید مدیریت ارشد، ریسک پذیری مدیر، تعارض، ارتباطات بین بخشی، ساختار، سیستم پاداش مبتنی بر بازار، ، دانش تخصصی بازاریابان، رفتار شهروندی، فرهنگ بازاریابی، قابلیت بازاریابی و نوآوری و 4 مؤلفه عوامل بیرونی اثرگذار بر بازارگرایی شامل تلاطم بازار، رقابت، پویایی تکنولوژیکی و هوشمندی بازار بودند . در نهایت 4 مؤلفه شامل تعهد، رضایت، همبستگی کارکنان و وفاداری مشتریان به عنوان پیامدهای اخلاقی بازارگرایی در نظر گرفته شد.
واژه‌های کلیدی: بازارگرایی، پیامد اخلاقی، تعهد، رضایت، وفاداری
متن کامل [PDF 865 kb]   (420 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/10/23 | پذیرش: 1399/10/10 | انتشار: 1399/10/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Presenting a New Model of Market Orientation with an Emphasis on Ethical Implications (Case study of Ramak Dairy Products Company). Ethics in Science and Technology 2020; 15 :132-140
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2021-fa.html

مختارپور حسین، محبی سراج الدین، نهاوندی بیژن. ارایه مدل جدید بازارگرایی با تاکید بر پیامدهای اخلاقی (مطالعه موردی شرکت فراورده‌های لبنی رامک). اخلاق در علوم و فناوری. 1399; 15 () :132-140

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2021-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 15 - ویژه نامه برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645