[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 15 - ویژه نامه ::
جلد 15 - ویژه نامه صفحات 113-101 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل مدیریت نگرش اخلاقی و شغلی کارکنان در سازمان های دولتی
مسعود یعقوبی، بهزاد فرخ سرشت، قربانعلی آقا احمدی
چکیده:   (1222 مشاهده)
زمینه: تبیین نگرش اخلاقی و شغلی کارکنان در سازمانهای دولتی جهت ارتقا مدیریت نیروی انسانی اهمیت ویژه ای دارد. هدف از این پژوهش طراحی مدل مدیریت نگرش اخلاقی و شغلی کارکنان در سازمان های دولتی است.
روش: روش پژوهش حاضر یک پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) می باشد. در بخش کیفی راهبرد مورد استفاده نظریه داده بنیاد بود. جامعه­آماری را اساتید دانشگاه در حوزه مدیریت منابع­انسانی و مدیران ارشد سازمان­های دولتی تشکیل دادند که نمونه­ گیری به صورت گلوله برفی انجام شد و در نهایت 12 نفر خبره به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع­آوری اطلاعات مصاحبه بود. و روش تحلیل داده­ها کدگذاری باز محوری و انتخابی بود. در بخش کمی جامعه­آماری پژوهش مدیران ارشد، میانی و کارکنان بالای لیسانس سازمان‌های دولتی در شهر تهران بوده است که با استفاده از نمونه­گیری خوشه­ای  384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.  در نهایت داده­ها با استفاده از تحلیل عاملی و تحلیل مسیر  بررسی شدند. در این تحقیق از نرم افزار لیزرل و Spss استفاده شد.  .
یافته ها:  نتایج نشان داد که شرایط­علی شامل تعهدسازمانی، بسترحاکم شامل جوسازمانی، پدیده اصلی شامل رضایت و وابستگی­شغلی، راهبردها شامل مدیریت صحیح و حمایت از کارکنان، شرایط مداخله­گر شامل حقوق و پاداش می باشد که به پیامد یعنی مدیریت نگرش اخلاقی و شغلی موفق ختم می­شود. همچنین در بررسی نتایج رتبه عوامل به ترتیب برابر بود با مولفه تعهدسازمانی، مدیریت صحیح و حمایت از کارکنان، حقوق و پاداش، رضایت و وابستگی شغلی  و جوسازمانی.
نتیجه گیری: آگاهی و مدیریت نگرش­های اخلاقی  شغلی کارکنان یکی از مهم ترین فاکتورها جهت مدیریت نیروی انسانی در سازمان است و تعهدسازمانی، جوسازمانی، رضایت و وابستگی شغلی، مدیریت صحیح و حمایت از کارکنان، حقوق و پاداش در مدیریت موفق نگرش اخلاقی و شغلی موثر هستند.
واژه‌های کلیدی: نگرش اخلاقی، نگرش شغلی، سازمان های دولتی
متن کامل [PDF 1090 kb]   (685 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/10/22 | پذیرش: 1399/10/10 | انتشار: 1399/10/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing a Model for Managing the Ethical and Job Attitudes of Employees in Government Agencies. Ethics in Science and Technology 2020; 15 :101-113
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2018-fa.html

یعقوبی مسعود، فرخ سرشت بهزاد، آقا احمدی قربانعلی. طراحی مدل مدیریت نگرش اخلاقی و شغلی کارکنان در سازمان های دولتی. اخلاق در علوم و فناوری. 1399; 15 () :101-113

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2018-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 15 - ویژه نامه برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660