[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 15 - ویژه نامه ::
جلد 15 - ویژه نامه صفحات 72-64 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و اولویت‌بندی ابعاد اخلاقی بازاریابی عصبی در جذب مشتریان بالفعل در صنعت قارچ و صنایع تبدیلی
پروین افشار، محمد جلیلی*، علیرضا عقیقی
چکیده:   (1296 مشاهده)
زمینه: مباحث اخلاقی بازاریابی عصبی از دو منظر موردبحث هستند: نخست تأثیری که اخلاق بر پایه‌های حسی، عاطفی و هیجانی ناشی از بازاریابی عصبی بر رفتار مصرف‌کننده دارد. دوم چالش‌هایی که در بکارگیری بازاریابی عصبی و ضرورت تدوین استانداردهای اخلاقی آن وجود دارد. هدف پژوهش ارائه‌ی مدل ابعاد اخلاقی بازاریابی عصبی در جذب مشتریان بالفعل در صنایع قارچ بوده است.
روش: رویکرد این پژوهش آمیخته است: در بخش کمی، روش توصیفی-پیمایشی و نمونه آماری 9 نفر از خبرگان بازاریابی و صنعت قارچ با نمونه گیری هدفمند بود، داده ها توسط پرسشنامه جمع آوری شد. سپس با روش مدلسازی ریاضی در اکسل تجزیه و تحلیل شد. در بخش کیفی با همان نمونه آماری قبلی، با مصاحبه نیم ساختاریافته و پرسشنامه خبرگان داده ها جمع اوری و با روش F.ANP و دیمتل فازی در سوپردیویژن تجزیه و تحلیل شد.
یافته‌ها: ابعاد اخلاقی نورومارکتینگ شامل بعد شخصیتی (تداعی خاطرات، تائید جمع، اندازه/تنوع محصول)، بعد اعتماد (قیمت منصفانه، کیفیت مورد انتظار، اجرای تعهدات) و بعد فیزیولوژیک (تحریک حواس) شناسایی شد. بعد فیزیولوژیک محصول (وزن 346/0 ) مهم‌ترین بعد اخلاقی و محرک‌های بینایی-شنوایی (وزن07/0 )مهم‌ترین زیر معیار اخلاقی در جذب مشتری بالفعل است.
نتیجه‌گیری: توجه صنعت قارچ به بعد فیزیولوژیک محصول سبب ایجاد رضایت بیشتر در مشتری می‌شود که نشان‌دهنده رعایت حقوق مصرف‌کننده است. فعالیت‌های بازاریابی بر مبنای ابعاد اخلاقی، اعتماد عمومی نسبت به گسترش کاربرد فنّاوری‌های پزشکی در صنایع را بیشتر خواهد کرد و با شناخت سریع‌تر نیازهای مشتری و اطمینان بخشی در حفظ سلامت شخصی /اجتماعی/ زیست‌محیطی، مورد احترام قرار خواهد گرفت.
واژه‌های کلیدی: ابعاد اخلاقی بازاریابی عصبی، بازاریابی در صنعت قارچ و صنایع تبدیلی، مشتریان بالفعل
متن کامل [PDF 1151 kb]   (880 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/10/22 | پذیرش: 1399/10/10 | انتشار: 1399/10/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Identifying and Prioritizing the Ethical Dimensions of Neuromarketing to Attract Actual Customers in the Mushroom and Processing Industries. Ethics in Science and Technology 2020; 15 :64-72
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2014-fa.html

افشار پروین، جلیلی محمد، عقیقی علیرضا. شناسایی و اولویت‌بندی ابعاد اخلاقی بازاریابی عصبی در جذب مشتریان بالفعل در صنعت قارچ و صنایع تبدیلی. اخلاق در علوم و فناوری. 1399; 15 () :64-72

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2014-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 15 - ویژه نامه برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645