[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 15، شماره 3 - ( 9-1399 ) ::
جلد 15 شماره 3 صفحات 169-172 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه سبک زندگی با اخلاق حرفه ای معلمان
سید صمد الماس حسینی
چکیده:   (128 مشاهده)
زمینه: سبک زندگی مفهوم بسیار مهمی است که اغلب برای بیان روش زندگی به کار رفته است. هدف از این پژوهش تعیین رابطه « سبک زندگی» با « اخلاق حرفه ای» معلمان است.   
روش: پژوهش حاضر به روش توصیفی _ همبستگی انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی شهر نورآباد به تعداد 384 نفر می باشد، که از طریق جدول مورگان 194 نفر از معلمان با استفاده از شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش« مقیاس سبک زندگی (LSQ) » و « مقیاس اخلاق حرفه ای کادوزیر» بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون صورت گرفته است.
یافته ها: نتایج نشان داد که بین سبک زندگی و ابعاد اخلاق حرفه ای رابطه معنی داری وجود دارد.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش حاضر، می توان گفت که ارتقاء سبک زندگی در میان معلمان می تواند باعث افزایش سطح اخلاق حرفه ای در آنان گردد.
واژه‌های کلیدی: ابعاد اخلاق حرفه ای، اخلاق، اخلاق حرفه ای، سبک زندگی
متن کامل [PDF 680 kb]   (40 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/9/24 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Relationship between Lifestyle and Professional Ethics of Primary School Teachers. Ethics in science and Technology. 2020; 15 (3) :169-172
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1985-fa.html

الماس حسینی سید صمد. رابطه سبک زندگی با اخلاق حرفه ای معلمان. اخلاق در علوم و فنّاوری. 1399; 15 (3) :169-172

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1985-fa.html



دوره 15، شماره 3 - ( 9-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4256