رابطه سبک زندگی با اخلاق حرفه ای معلمان
|
سید صمد الماس حسینی |
|
|
چکیده: (1921 مشاهده) |
زمینه: سبک زندگی مفهوم بسیار مهمی است که اغلب برای بیان روش زندگی به کار رفته است. هدف از این پژوهش تعیین رابطه « سبک زندگی» با « اخلاق حرفه ای» معلمان است.
روش: پژوهش حاضر به روش توصیفی _ همبستگی انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی شهر نورآباد به تعداد 384 نفر می باشد، که از طریق جدول مورگان 194 نفر از معلمان با استفاده از شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش« مقیاس سبک زندگی (LSQ) » و « مقیاس اخلاق حرفه ای کادوزیر» بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون صورت گرفته است.
یافته ها: نتایج نشان داد که بین سبک زندگی و ابعاد اخلاق حرفه ای رابطه معنی داری وجود دارد.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش حاضر، می توان گفت که ارتقاء سبک زندگی در میان معلمان می تواند باعث افزایش سطح اخلاق حرفه ای در آنان گردد. |
|
واژههای کلیدی: ابعاد اخلاق حرفه ای، اخلاق، اخلاق حرفه ای، سبک زندگی |
|
متن کامل [PDF 680 kb]
(779 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/9/24 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|