[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 15، شماره 3 - ( 9-1399 ) ::
جلد 15 شماره 3 صفحات 150-144 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش رهبری اخلاقی در عملکرد کارکنان بانک ملی استان گیلان
مهرداد گودرزوند چگینی*، شبنم آفرین آباده، وهاب پورکاظمی آستانه، هادی رمضانی پورششکل
چکیده:   (1507 مشاهده)
زمینه: عملکرد کارکنان به دلیل نقش برجسته آن در دستیابی به اهداف سازمان مورد توجه مدیران بوده و سازمان‌های موفق تلاش زیادی می‌کنند تا عوامل مؤثر بر عملکرد و رفتار کارکنان را شناسایی و مدیریت کنند و به این توفیق دست بیابند تا با فراهم کردن این عوامل، بر عملکرد کارکنان خود (هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت) بیفزایند. لذا در تحقیق حاضر، محققین به دنبال پاسخ به این سئوال هستند که «آیا رهبری اخلاقی با عملکرد کارکنان بانک ملی استان گیلان رابطه دارد؟ و آیا رفتار فرانقش و جو اخلاقی، این رابطه را میانجیگری می‌کنند؟
روش: این تحقیق از لحاظ روش، توصیفی همبستگی و از لحاظ هدف، کاربردی است. جامعۀ آماری این تحقیق، متشکل از 1400 نفر از کارکنان بانک ملی استان گیلان، و نمونۀ آن شامل 318 نفر بوده که به روش غیراحتمالی در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه بود که از نظر روایی و پایایی مورد تأیید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده‌‌ها به روش کمترین مربعات جزئی و با استفاده از نرم افزارهای spss24 و smartpls2 انجام شد.
یافته‌ها: نتایج نشان می‌دهد که رهبری اخلاقی از طریق رفتار فرانقش و جو اخلاقی با عملکرد شغلی کارکنان بانک ملی استان گیلان رابطه دارد. همچنین رابطه بین جو اخلاقی و رفتار فرانقش نیز تأیید شد. در این تحقیق، فرضیه رابطه مستقیم بین رهبری اخلاقی و عملکرد شغلی تأیید نشد.
نتیجه گیری: با توجه به یافته‌ها، مدیران ارشد بانک ملی در سطح استان گیلان و حتی به صورت کلان و در سطح کشور باید با برگزاری دوره‌های آموزشی و مواردی از این دست، ضرورت توجه به اخلاقیات را مورد تاکید قرار دهند تا بتوانند از نتایج مثبت آن در سطح فردی و سازمانی بهره‌مند شوند.
واژه‌های کلیدی: رهبری اخلاقی، رفتار فرانقش، جو اخلاقی، عملکرد کارکنان
متن کامل [PDF 553 kb]   (521 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/9/24 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Role of Ethical Leadership in the Performance of the Employees of Melli Bank in Guilan Province. Ethics in Science and Technology 2020; 15 (3) :144-150
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1982-fa.html

گودرزوند چگینی مهرداد، آفرین آباده شبنم، پورکاظمی آستانه وهاب، رمضانی پورششکل هادی. نقش رهبری اخلاقی در عملکرد کارکنان بانک ملی استان گیلان. اخلاق در علوم و فناوری. 1399; 15 (3) :144-150

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1982-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 3 - ( 9-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645