رابطه نام و نشان سازی اخلاقی و عملکردسازمانی
|
مهدی ابراهیم نژاد*، محبوبه عسکری، فاطمه ضیائی |
|
|
چکیده: (1232 مشاهده) |
زمینه: یکی ازمطلوبیتهای مشتری درانتخاب یک محصول برند معتبر است. ارزش نشان تجاری یک اسم، عبارت، طرح، نشان یا ترکیبی ازاین عناصرمیباشد که تعیین کننده هویت یک سازمان تولیدی ومتمایزکننده آن ازسایر رقبایش می باشد.
روش: پژوهش حاضر، از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعـهی آمـاری ایـن پژوهش کلیهی کارکنان وکارگران گروه صنعتی بارز کرمان میباشندکه براساس جدول مورگان تعداد 323 نفر به عنوان نمونه آماری جهت مطالعه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش از دو پرسشنامهی نام و نشان سازی اخلاقی و عملکرد شرکت استفاده شد. دادههای تحقیق پس از جمعآوری با استفاده از نرم افزارهای آماریSpss24 و Smart pls3 و از طریق ضریب همبستگی اسپیرمن و رگرسیون تحلیل شدند.
یافته ها: یافتههای تحقیق حاکی از آن است که بین کیفیت محصول، کیفیت خدمات، درک قیمت، مسئولیت اجتماعی، فعالیت اجتماعی و آسایش و عملکرد سازمان رابطه معنا دار وجود دارند.
نتیجه گیری: نام و نشان سازی سازی اخلاقی بر عملکرد شرکتها تأثیرگذار است. این بدان معناست که شرکتها برای بهبودعملکرد خود بایستی اخلاقیات، نام و نشان سازی اخلاقی و مؤلفه های آن را در کانون توجه خویش قرار دهند.
|
|
واژههای کلیدی: نام و نشان سازی اخلاقی، عملکرد سازمان، بازاریابی اخلاقی |
|
متن کامل [PDF 649 kb]
(396 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/9/23 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|