| تحلیل رابطه اخلاق حرفهای با تسهیم دانش: نقش میانجیخودکنترلی | 
								
								  | سعید خیاط مقدم،    سیده مهدیه طباطبایی نسب،    کیومرث سجادی | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
                                
								  | چکیده:       (3314 مشاهده) | 
								
								  | زمینه: مدیریت ارزشهای اخلاقی در محیط کار، موجب مشروعیت اقدامات مدیریتی و انسجام و تعادل فرهنگی میشود. در ضمن تقویت خودکنترلی کارکنان، بستر فرهنگی را برای تقویت تجربه و دانش کارکنان مهیا میسازد. مقاله پیش رو، به تحلیل رابطه اخلاقحرفهای بر تسهیم دانش با میانجی خودکنترلی کارکنان میپردازد.روش: پژوهش توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری، شامل کلیه کارکنان سازمان دیوان محاسبات کشور در حوزههای اداری استانهای؛ گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بود. به دلیل محدودیت جامعه تمامی آن به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار پژوهش 3 پرسشنامه استاندارد بود. برای تحلیل داده ها از روش مدلیابی معادلات ساختاری با بهره گیری از نرم افزار PLS و SPSS استفاده شد.
 یافتهها: ضریب آماره T برآورد شده در رابطه اخلاق حرفهای کارکنان بر تسهیم دانش برابر 543/0 نتیجه شده است. لذا اخلاقحرفهای کارکنان با تسهیم دانش رابطه معنیداری دارد و خودکنترلی رابطه بین ، اخلاق حرفهای کارکنان را با تسهیم دانش به خوبی میانجیگری کردهاست.
 نتیجهگیری: پارادایمی که به منظور تسهیم دانش فردی کارکنان، تسهیم فرصت یادگیری و تقویت انگیزه آن در سازمان مطرح شده است، بیانگر الزام به تسهیم دانش است تا در کلیه بخشهای سازمان سرایت یافته و همگانی شود.
 | 
								
								  |  | 
								
								  | واژههای کلیدی:  ارزشهای اخلاقی، اخلاق حرفهای، خودکنترلی کارکنان و تسهیم دانش | 
								
								  |  | 
								
								  | متن کامل  [PDF 851 kb] 
                                    
                                     
                                     
                                    
									  
                                       (1036 دریافت) | 
								
								  | نوع مطالعه:  پژوهشي |
                                  موضوع مقاله: 
                                  تخصصي دریافت: 1399/6/8 | پذیرش: 1399/6/7 | انتشار: 1399/6/7
 | 
                                
                                  
                                    |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  | ارسال نظر درباره این مقاله | 
                                
                                |  | 
								
								  |  |