[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 15، شماره 1 - ( 3-1399 ) ::
جلد 15 شماره 1 صفحات 157-151 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی پارادایمی فعالیت‌های بازاریابی اخلاقی رسانه‌های اجتماعی با تاکید بر ارزش ویژه برند و پاسخ مشتری
محمد نافعی1، لیلا آندرواژ2، حمیدرضا سعید نیا3
1- گروه مدیریت بازرگانی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
2- گروه مدیریت بازرگانی،واحد بین المللی خرمشهر- خلیج فارس، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران
3- گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده:   (2283 مشاهده)
زمینه: بازاریابی اخلاقی بیشتر از اینکه یک استراتژی بازاریابی باشد، نوعی فلسفه است که بر تمام جنبه‌های بازاریابی تأثیر می‌گذارد. در این شیوه کارفرمایان به دنبال ترویج صداقت، عدالت و تعهد در تبلیغات خود هستند. اهمیت فعالیت‌های بازاریابی اخلاقی به طور کلی و بازاریابی اخلاقی رسانه‌های اجتماعی به شکل خاص نقش مهمی در دنیای کسب و کار دارد. از این رو پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی پارادایمی فعالیت‌های بازاریابی اخلاقی رسانه‌های اجتماعی با ارزش ویژه برند و پاسخ مشتری شکل گرفت.
روش: پژوهش حاضر یک پژوهش کیفی بوده است که با رویکرد داده بنیاد انجام شد. جامعه تحقیق صاحبنظران در حیطه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و مدیران شرکت‌های فعال در حوزه بازاریابی و شرکت‌های مجازی تهران بودند که با نمونه گیری هدفمند 12 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده‌ها، مصاحبه‌های عمیق بوده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام گرفت.
یافته ها:  نتایج پژوهش نشان دهنده بیش از 260 کد یا مفهوم اولیه از مصاحبه‌ها و 53 مفهوم و 26 مقوله بوده است.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش حاضر مدل پارادایمی شامل فعالیت‌های بازاریابی اخلاقی رسانه‌های اجتماعی (پدیده اصلی)، شفافیت قوانین و استانداردهای موجود (بستر حاکم)، حمایت و پشتیبانی (شرایط علی)، مسئولیت اجتماعی شرکت (راهبردها)، فعالیت‌های مدیریتی-ترویجی و عوامل مربوط به مشتریان (شرایط مداخله گر) و ارزش ویژه برند و پاسخ مشتری (پیامدها) می باشد.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی اخلاقی رسانه‌های اجتماعی، ارزش ویژه برند، پاسخ مشتری
متن کامل [PDF 1049 kb]   (710 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/3/23 | پذیرش: 1399/3/23 | انتشار: 1399/3/23
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Paradigmatic Pattern of Social Media Ethical Marketing Activities with an Emphasis on Brand Equity and Customer Response. Ethics in Science and Technology 2020; 15 (1) :151-157
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1776-fa.html

نافعی محمد، آندرواژ لیلا، سعید نیا حمیدرضا. الگوی پارادایمی فعالیت‌های بازاریابی اخلاقی رسانه‌های اجتماعی با تاکید بر ارزش ویژه برند و پاسخ مشتری. اخلاق در علوم و فناوری. 1399; 15 (1) :151-157

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1776-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 1 - ( 3-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660