الگوی پارادایمی فعالیتهای بازاریابی اخلاقی رسانههای اجتماعی با تاکید بر ارزش ویژه برند و پاسخ مشتری
|
محمد نافعی1، لیلا آندرواژ2، حمیدرضا سعید نیا3 |
1- گروه مدیریت بازرگانی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران 2- گروه مدیریت بازرگانی،واحد بین المللی خرمشهر- خلیج فارس، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران 3- گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران |
|
چکیده: (2283 مشاهده) |
زمینه: بازاریابی اخلاقی بیشتر از اینکه یک استراتژی بازاریابی باشد، نوعی فلسفه است که بر تمام جنبههای بازاریابی تأثیر میگذارد. در این شیوه کارفرمایان به دنبال ترویج صداقت، عدالت و تعهد در تبلیغات خود هستند. اهمیت فعالیتهای بازاریابی اخلاقی به طور کلی و بازاریابی اخلاقی رسانههای اجتماعی به شکل خاص نقش مهمی در دنیای کسب و کار دارد. از این رو پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی پارادایمی فعالیتهای بازاریابی اخلاقی رسانههای اجتماعی با ارزش ویژه برند و پاسخ مشتری شکل گرفت.
روش: پژوهش حاضر یک پژوهش کیفی بوده است که با رویکرد داده بنیاد انجام شد. جامعه تحقیق صاحبنظران در حیطه بازاریابی رسانههای اجتماعی و مدیران شرکتهای فعال در حوزه بازاریابی و شرکتهای مجازی تهران بودند که با نمونه گیری هدفمند 12 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری دادهها، مصاحبههای عمیق بوده است. تجزیه و تحلیل دادهها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام گرفت.
یافته ها: نتایج پژوهش نشان دهنده بیش از 260 کد یا مفهوم اولیه از مصاحبهها و 53 مفهوم و 26 مقوله بوده است.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش حاضر مدل پارادایمی شامل فعالیتهای بازاریابی اخلاقی رسانههای اجتماعی (پدیده اصلی)، شفافیت قوانین و استانداردهای موجود (بستر حاکم)، حمایت و پشتیبانی (شرایط علی)، مسئولیت اجتماعی شرکت (راهبردها)، فعالیتهای مدیریتی-ترویجی و عوامل مربوط به مشتریان (شرایط مداخله گر) و ارزش ویژه برند و پاسخ مشتری (پیامدها) می باشد. |
|
واژههای کلیدی: بازاریابی اخلاقی رسانههای اجتماعی، ارزش ویژه برند، پاسخ مشتری |
|
متن کامل [PDF 1049 kb]
(710 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/3/23 | پذیرش: 1399/3/23 | انتشار: 1399/3/23
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|