[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 15، شماره 1 - ( 3-1399 ) ::
جلد 15 شماره 1 صفحات 135-130 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل رابطه بین رهبری اخلاقی با آوای کارکنان با نقش میانجی هویت سازمانی و نقش تعدیلی اعتماد سازمانی
سامره شجاعی*1، منصوره صادقی2، علی اصغر نعیمی1، پریسا یوسفی1
1- گروه مدیریت، واحد علی‌آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌آباد کتول، ایران
2- باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد علی‌آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌آباد کتول، ایران
چکیده:   (2073 مشاهده)
زمینه: پژوهش‌های متعدد نشان داده‌اند که رهبری اخلاقی مهم‌ترین عامل تداوم حیات و استمرار موفقیت سازمان‌ها است و نقش بسیار مهم و حیاتی در رشد، بالندگی و پیشرفت سازمان ایفا می‌کند. هدف از این مطالعه تحلیل رابطه بین رهبری اخلاقی و آوای کارکنان با توجه به نقش میانجی هویت‌سازمانی و تعدیلی اعتماد سازمانی در میان کارکنان بانک سپه استان گلستان است.
روش: روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- همبستگی است و جامعۀ آماری آن، کلیه کارکنان بانک سپه استان گلستان به تعداد 340 نفرمی باشد و تعداد نمونه نیز بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان،181 نفر برآورد شده است. ابزار گرداوری داده‌ها در این پژوهش پرسشنامه استاندارد است که ضریب آلفای کرونباخ آن‌ بالای 7/0 بوده است. جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش معادلات ساختاری مبتنی بر نرم‌افزار پی.ال. اس استفاده‌شده است.
یافته‌ها: نتایج حاکی از آن است که بین رهبری اخلاقی و هویت‌سازمانی، بین هویت‌سازمانی و آوای کارکنان و بین رهبری اخلاقی و آوای کارکنان رابطۀ مثبت و معنادار وجود دارد و اعتماد سازمانی رابطۀ بین هویت‌سازمانی و آوای کارکنان را تعدیل می‌کند.
نتیجه‌گیری: رهبری اخلاقی از طریق نقش میانجی هویت‌سازمانی با رفتار آوا در ارتباط است. هم‌چنین زمانی که کارکنان اعتماد بالایی به سازمان دارند، هویت‌سازمانی رابطۀ قوی‌تری با رفتار آوا دارد.
واژه‌های کلیدی: رهبری اخلاقی، هویت‌سازمانی، آوای کارکنان، اعتماد سازمانی
متن کامل [PDF 862 kb]   (686 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/3/23 | پذیرش: 1399/3/23 | انتشار: 1399/3/23
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Analysis of the Relationship between Ethical Leadership and Employee Voice with the Mediating Role of Organizational Identity and the Role of Adjusting Organizational Trust. Ethics in Science and Technology 2020; 15 (1) :130-135
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1773-fa.html

شجاعی سامره، صادقی منصوره، نعیمی علی اصغر، یوسفی پریسا. تحلیل رابطه بین رهبری اخلاقی با آوای کارکنان با نقش میانجی هویت سازمانی و نقش تعدیلی اعتماد سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری. 1399; 15 (1) :130-135

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1773-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 1 - ( 3-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645