[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 15، شماره 1 - ( 3-1399 ) ::
جلد 15 شماره 1 صفحات 107-99 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه رهبری اخلاقی با عملکرد شغلی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها
سحر رستگار1، ترانه عنایتی*1
1- گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
چکیده:   (1618 مشاهده)
زمینه: کارکنان زمانی می­توانند در مشاغل خود به خوبی عمل کنند که از توانایی و انگیزش لازم برای داشتن عملکرد مناسب بهره­ مند باشند. در واقع توانایی و انگیزش منجر به عملکرد شغلی مناسب می­شود و این توانایی و انگیزش نیز می­ تواند با حضور رهبری اخلاقی در سازمان قوت بگیرد. هدف این پژوهش بررسی رابطه رهبری اخلاقی با عملکرد شغلی اعضای هیأت علمی در دانشگاه­های دولتی شهر تهران بود.
روش­: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی-همبستگی و به صورت کمی انجام شده ­است. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاه­های دولتی شهر تهران در سال 1396 می­ باشد که با استفاده از روش نمونه­ گیری تصادفی خوشه ­ای چندمرحله‌ای، 480 نفر با استفاده از تعیین حجم نمونه در مدلسازی معادلات ساختاری انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته مورد استفاده قرار گرفته و با توجه به سؤال­های پژوهش از مدل­سازی معادلات ساختاری و نرم افزار Lisrel 8/8 استفاده شده ­است.
یافته ­ها: یافته­ های این تحقیق نشان م ی­دهد که بین رهبری اخلاقی با عملکرد شغلی اعضای هیأت علمی دانشگاه­های دولتی شهر تهران رابطه معناداری وجود دارد (5/0). مؤلفه فردی رهبری اخلاقی در میان سایر مؤلفه­ های رهبری، بالاترین رتبه و در میان مؤلفه­ های عملکرد شغلی بعد آموزشی، بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده ­اند.
نتیجه­ گیری: نتایج پژوهش نمایانگر این ایده می ­باشد؛ که جذب مدیرانی با سبکهای رهبری اخلاقی که دارای تجربه‌های آموزشی و پژوهشی مناسب هستند، موجب بهبود عملکرد اعضای هیأت علمی خواهد بود.
واژه‌های کلیدی: رهبری اخلاقی، شایستگی های فردی، عملکرد حرفه ای، عملکرد شغلی
متن کامل [PDF 955 kb]   (715 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/3/22 | پذیرش: 1399/3/22 | انتشار: 1399/3/22
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Relationship between Ethical Leadership and Job Performance of Faculty Members of Universities. Ethics in Science and Technology 2020; 15 (1) :99-107
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1766-fa.html

رستگار سحر، عنایتی ترانه. رابطه رهبری اخلاقی با عملکرد شغلی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها. اخلاق در علوم و فناوری. 1399; 15 (1) :99-107

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1766-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 1 - ( 3-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645