[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 15، شماره 1 - ( 3-1399 ) ::
جلد 15 شماره 1 صفحات 63-56 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی عوامل اخلاقی موثر بر مدل وفاداری مشتری با محوریت شخصیت برند
حمیدرضا احقاقی1، محمد قاسمی ناقمی2، علی حسین زاده1
1- گروه مدیریت ، واحد تربت حیدریه ، دانشگاه آزاد اسلامی ،تربت حیدریه،ایران
2- گروه اقتصاد ، دانشکده مدیریت و حسابداری ،دانشگاه پیام نور ، تهران ،ایران
چکیده:   (1958 مشاهده)
زمینه: موضوع وفاداری مشتری به یک محصول یا علامت تجاری خاص ،اهمیت بسیاری در حیطه اقتصاد و تجارت دارد .وفاداری برای بسیاری از شرکت ها ،نوعی ابزار رقابتی شناخته شده و رشد بقای سازمان ها نیز به چگونگی وفاداری مشتریان آنها وابسته است. مشتریان اغلب با دادن شخصیت به برند ها برای آنها جنبه انسانی قائل می شوند و بازاریابان اکثر اوقات به کمک جایگاه یابی ،این ادراکات را ایجاد کرده یا تقویت می کنند. در این تحقیق به شناسایی عوامل اخلاقی موثر بر وفادرای مشتری با محوریت شخصیت برند پرداخته شده است.
روش: پژوهش حاضر پژوهشی کیفی و مبتنی بر رویکرد داده بنیاد بود.  جامعه تحقیق مدیران ارشد و روسای شعب بانک ملت اصفهان بودند که 10 نفر از این خبرگان به صورت هدفمند با استفاده از نمونه گیری به روش اشباع به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات مصاحبه بود. در نهایت داده ها با  روش کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری گزینشی یا انتخابی در نرم افزار Maxqda  مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها:  بر اساس نتایج به دست آمده تعداد 73 کد باز از میان 401 مفهوم شناسایی شد. در بخش کدگذاری محوری، 73 کد اولیه در قالب 15 مقوله دسته بندی شد.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج تحقیق مشخص شد: ویژگی خدمات، ارزش مشتری، اعتماد برند (شرایط علی)، تصویر شرکت، عوامل سازمانی (شرایط زمینه ای)، رعایت قوانین و مقررات، مسئولیت پذیری، امانت داری، توجه به فعالیت های عام المنفعه (راهبردها) عوامل محیطی و رعایت موازین اسلامی (مداخله گر) ، حفاظت اطلاعات، رفتار اخلاقی کارکنان و اعتبار برند (پیامدها) در یک مدل پارادایمی از عوامل اخلاقی موثر بر وفاداری مشتری می باشند.
 
واژه‌های کلیدی: عوامل اخلاقی، وفاداری مشتری، شخصیت برند
متن کامل [PDF 753 kb]   (777 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/3/22 | پذیرش: 1399/3/22 | انتشار: 1399/3/22
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Identifying the Ethical Factors Affecting the Customer Loyalty Model with a Focus on Brand Personality. Ethics in Science and Technology 2020; 15 (1) :56-63
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1760-fa.html

احقاقی حمیدرضا، قاسمی ناقمی محمد، حسین زاده علی. شناسایی عوامل اخلاقی موثر بر مدل وفاداری مشتری با محوریت شخصیت برند. اخلاق در علوم و فناوری. 1399; 15 (1) :56-63

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1760-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 1 - ( 3-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660