[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 14 - ویژه نامه شماره 2-0 ::
جلد 14 - ویژه نامه شماره 2-0 صفحات 141-133 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل مرتبط با انتخاب اخلاقی محصولات غذایی
فاطمه آجرلو، میثم عاقلی، مینا مسلمی کویری
چکیده:   (2106 مشاهده)
زمینه: این پژوهش در تلاش بوده است که عوامل انتخاب مردم را مطالعه کرده و روابط بین بازاریابی اخلاقی با رفتار خرید مصرف‌کنندگان را موردبررسی قرار دهد. هدف انجام این پژوهش عوامل مرتبط با انتخاب اخلاقی محصولات غذایی بوده است.
روش: این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش در زمره تحقیقات توصیفی همبستگی قرارگرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مصرف‌کنندگان محصولات غذایی در سطح شهر کرج بوده است. حجم نمونه بر اساس آزمون کوکران از جامعه نامحدود 384 نفر تعیین شد که با استفاده از نمونه گیری در دسترس اتخاب شدند. ابزار گردآوری، پرسشنامه استاندارد بود . روش تجزیه‌وتحلیل داده‌ها تحلیل مسیر بود که با استفاده از نرم‌افزار های spss و pls انجام شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد بین نگرش، هنجارهای ذهنی، کنترل رفتاری ادراک‌شده، هنجارهای اخلاقی، دانش و خود هویتی با انتخاب اخلاقی محصولات غذایی رابطه معنی‌داری وجود دارد.
نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج به‌دست‌آمده می‌توان گفت با افزایش نگرانی‌ها و مسائل اخلاقی در جامعه نیاز است، اخلاق سرلوحه و برنامه اصلی شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی قرار گیرد تا نظر مصرف‌کنندگان اخلاق‌گرا را به خود جلب کنند و نهایت نتایج مثبـت آن بـرای شرکت و جامعه مشخص و آشکار شود.
 
واژه‌های کلیدی: نگرش، هنجارهای ذهنی، کنترل رفتاری ادراک‌شده، خود هویتی، انتخاب اخلاقی
متن کامل [PDF 759 kb]   (845 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/12/15 | پذیرش: 1398/12/15 | انتشار: 1398/12/15
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Factors Related to the Ethical Selection of Food Products. Ethics in Science and Technology 2020; 14 :133-141
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1676-fa.html

آجرلو فاطمه، عاقلی میثم، مسلمی کویری مینا. عوامل مرتبط با انتخاب اخلاقی محصولات غذایی. اخلاق در علوم و فناوری. 1398; 14 () :133-141

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1676-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 14 - ویژه نامه شماره 2-0 برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645