[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 14، شماره 2 - ( 6-1398 ) ::
جلد 14 شماره 2 صفحات 16-22 برگشت به فهرست نسخه ها
اخلاق حرفه ای شاخصی اثر گذار بر الگوی کارآفرینی سازمانی
غلامرضا نخعیی، دکتر عبدالرضا سبحانی
چکیده:   (25 مشاهده)
زمینه: از موضوع های‌ اجتماعی‌ مهم در سازمان های امروزی، پیاده سازی یک الگوی کارآفرینی سازمانی با مشخص کردن شاخص های اثرگذار بر آن است. و شاخص هاست که به الگوی کارآفرینی سازمانی هویت می دهد. اخلاق حرفه ای می تواند به عنوان یک شاخص اثرگذار، ابزار انگیزشی مهم در سازمان باشد. و بستر مناسب تعهد و مسئولیت پذیری در توسعه فرایند کارآفرینی سازمانی قرار گیرد. هدف این پژوهش، تبیین اخلاق حرفه ای به عنوان شاخص اثر گذار، و ارائه راهکارهایی جهت توسعه الگوی کارآفرینی سازمانی است.
نتیجه گیری: پیاده سازی الگوی کارآفرینی سازمانی بدون توجه به اصول اخلاقی در سازمان مفهومی ندارد، زیرا رعایت اصول اخلاق حرفه ای، یک ضرورت محوری است و کارآفرینی سازمانی مبتنی بر اخلاق حرفه ای معنی می یابد. در دنیایی که سازمان ها، ماشینی شده و معنویت، انسان گرایی و رعایت اصول اخلاقی کم رنگ شده است، اخلاق حرفه ای می تواند به عنوان شاخص اثرگذار بر کارآفرینی سازمانی، یک ابزار انگیزشی مهم درسازمان باشد. تا موجب سرآمدی، توسعه پایدار، رقابت مطلوب، هم افزایی، کاهش تعارض، افزایش تعهد و مسئولیت های اجتماعی، افزایش ارتباطات سازمانی و حتی ایجاد ارزش ها و هنجارهای اخلاقی جدید گردد.
واژه‌های کلیدی: اخلاق، اخلاق حرفه ای، الگو کارآفرینی، کارآفرینی، کارآفرینی سازمانی
متن کامل [PDF 623 kb]   (12 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۸/۶/۱۹ | پذیرش: ۱۳۹۸/۶/۱۹ | انتشار: ۱۳۹۸/۶/۱۹
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Professional Ethics as an Effective Indicator on Organizational Entrepreneurship Pattern. Ethics in science and Technology. 2019; 14 (2) :16-22
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1442-fa.html

نخعیی غلامرضا، سبحانی عبدالرضا. اخلاق حرفه ای شاخصی اثر گذار بر الگوی کارآفرینی سازمانی. اخلاق در علوم و فنّاوری. 1398; 14 (2) :16-22

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1442-fa.html



دوره 14، شماره 2 - ( 6-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3961