[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 13، شماره 4 - ( 11-1397 ) ::
جلد 13 شماره 4 صفحات 116-110 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش اخلاق حرفه‌ای مدیران در اشتیاق شغلی معلمان؛ با میانجی‌گری هویت سازمانی
عادل زاهد بابلان، رامین غریب زاده*، حسین نصرآبادی، شیما غریب زاده
چکیده:   (4069 مشاهده)
زمینه: ازآنجایی‌که مدیران مسئولیت‌های فراوانی در مدارس دارند شاید بزرگترین مسئولیت آنها را می‌توان در ایجاد اشتیاق در معلمان و ایجاد فضای مناسب برای آنان دانست. از زمان معرفی فضای اخلاق سازمانی تحقیقات اندکی در مورد متغیر مذکور با سایر ماغیرها انجام شده است بنابراین پژوهش حاضر به‌تبیین نقش اخلاق حرفه‌ای در اشتیاق شغلی معلمان با میانجی‌گری هویت سازمانی می‌پردازد.
روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه معلمان مدارس شهرستان اردبیل (تعداد کل 5750 نفر) می‌باشد که از این میان براساس جدول برآورد حجم نمونه کرجسی و مورگان و با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای، 360 نفر انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌های مورد نیاز از سه پرسشنامه استاندارد استفاده گردید. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌های گردآوری شده از آزمون‌های تحلیل معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی مرحله اول و دوم و ضرایب استاندارد در نرم‌افزارهای آماری SPSS و Lisrel استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج تحقیق نشان داد که همه روابط بین متغیرها و سازه‌ها معنی‌دار بوده و تأیید می‌شوند و روابط ساختاری متغیرها از مقدار معناداری سطح خطای 05/0،  96/1 بیشتر است .
نتیجه‌گیری: تحلیل یافته‌های بخش ساختاری مدل نشان می‌دهد اخلاق حرفه‌ای با ضرایب مسیر بالایی که با متغیر هویت سازمانی دارد، می‌تواند به‌طور غیرمستقیم عاملی مؤثر و قدرتمند برای بالا بردن اشتیاق شغلی معلمان در مدارس محسوب شود.
واژه‌های کلیدی: اخلاق حرفه‌ای، هویت سازمانی، اشتیاق شغلی
متن کامل [PDF 759 kb]   (2423 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/12/5 | پذیرش: 1397/12/5 | انتشار: 1397/12/5
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Role of Professional Ethics of Principals in Career Engagement of Teachers: ‎Mediating Role of Organizational Identity. Ethics in Science and Technology 2019; 13 (4) :110-116
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1273-fa.html

زاهد بابلان عادل، غریب زاده رامین، نصرآبادی حسین، غریب زاده شیما. نقش اخلاق حرفه‌ای مدیران در اشتیاق شغلی معلمان؛ با میانجی‌گری هویت سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری. 1397; 13 (4) :110-116

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1273-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 4 - ( 11-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645