[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 13، شماره 1 - ( 3-1397 ) ::
جلد 13 شماره 1 صفحات 116-126 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل رابطۀ بازاریابی رابطه‌ای با ارزش ویژۀ برند بانک: نقش تعدیل‌گر اخلاق کسب و کار
چکیده:   (130 مشاهده)
زمینه: بانک‌ها برای تقویت قدرت رقابتی خود، از طریق بازاریابی رابطه‌ای به‌دنبال افزایش ارزش ویژۀ برند خود می‌باشند. رعایت رفتار اخلاقی نقش اصلی در حفظ، توسعه و بهبود کیفیت رابطۀ بین مشتری و سازمان و افزایش ارزش ویژۀ برند سازمان دارد. هدف اصلی این مطالعه تحلیل رابطۀ بین بازاریابی رابطه‌ای و ارزش ویژۀ برند بانک با در نظر گرفتن نقش تعدیل‌گر اخلاق کسب و کار می‌باشد.
 
روش: روش تحقیق توصیفی- همبستگی است. جامعۀ آماری شامل مشتریان ویژۀ شعبات بانک سپه شهر اصفهان و نمونۀ آماری متشکل از190 نفر می‌باشد. ابتدا تعدادی شعبه از هر منطقۀ جغرافیایی با استفاده از روش نمونه‌برداری خوشه‌ای انتخاب شد، سپس برای انتخاب مشتریان شعب نیز از روش در دسترس استفاده و پرسشنامه‌ها در میان آنها توزیع شد. داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS و  PLSو روش معادلات ساختاری مبتنی‌بر رویکرد سه مرحله‌ای حداقل مربعات جزئی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
 
یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که همۀ ابعاد بازاریابی رابطه‌ای به جز پیوند با ارزش ویژۀ برند بانک رابطۀ معناداری دارند. همچنین اخلاق کسب و کار رابطۀ بین ارزش‌های مشترک و ارزش ویژۀ برند بانک را تعدیل می‌کند ولی نقش تعدیل‌گر بر رابطۀ دیگر ابعاد بازاریابی رابطه‌ای و ارزش ویژۀ برند ندارد.
 
نتیجه‌گیری: صفات اخلاقی برای هر کسب‌وکاری ضروری به نظر می‌رسد ولی نتوانسته است خدشه‌ای به رابطۀ بین بازاریابی رابطه‌ای و ارزش ویژۀ برند بانک وارد سازد.
 
واژه‌های کلیدی: : ارزش ویژۀ برند، بازاریابی رابطه‌ای، صفات اخلاقی کسب و کار
متن کامل [PDF 265 kb]   (78 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۷/۳/۲۶ | انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۶
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Analyzing the Correlation between Relationship Marketing and Brand Equity of Bank: the Moderating Role of Business Ethics . Ethics in science and Technology. 2018; 13 (1) :116-126
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1000-fa.html

تحلیل رابطۀ بازاریابی رابطه‌ای با ارزش ویژۀ برند بانک: نقش تعدیل‌گر اخلاق کسب و کار . اخلاق در علوم و فنّاوری. 1397; 13 (1) :116-126

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1000-fa.html



دوره 13، شماره 1 - ( 3-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3731