TY - JOUR JF - ethicsjournal JO - VL - 17 IS - 1 PY - 2022 Y1 - 2022/5/01 TI - The Relationship between Business Ethics and Corporate Social Responsibility with Brand Attitude TT - رابطه اخلاقیات کسب و کار و مسئولیت اجتماعی شرکت با نگرش برند N2 - زمینه: امروزه اخلاقیات کسب و کار و مسئولیت اجتماعی شرکت ها، نقش بسیار مهمی در موفقیت سازمان ها و نگرش مثبت مشتریان به برند دارد. از این رو پژوهش حاضر با هدف تحلیل رابطه اخلاقیات کسب وکار و مسئولیت اجتماعی شرکت، با نگرش برند، و نقش تعدیل گر کیفیت ادراک شده ی مشتری انجام شده است. روش: روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است که به روش پیمایشی انجام شده و از نظر هدف، توسعه ای- کاربردی می باشد. جامعه آماری، مشتریان خودروهای سواری شرکت ایران خودرو در شهر تهران بوده که باروش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 385 نفر انتخاب شده اند. ابزارگردآوری داده ها پرسشنامه بوده و داده ها با استفاده از نرم افزار های SPSS و PLS Smart والگوسازی معادلات ساختاری مورد تحلیل قرار گرفته اند. یافته ها: یافته ها ضمن تایید الگوی پیشنهادی نشا ن داد که بین اخلاقیات کسب وکار و مسئولیت اجتماعی شرکت با نگرش برند، رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. همچنین بین این متغیرها با توجه به نقش تعدیلگر کیفیت ادراک شده هم رابطه معنی دار و مثبت وجود دارد و نقش متغیر تعدیلگر تایید شد. نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که اخلاقیات و مسئولیت اجتماعی، برای سازمان ها مهم است. وعدم توجه به آنها هزینه های زیادی را برای سازمان ها دارد. بنابراین سازمان ها می بایست این رفتارها را شناسایی و در ساختار و برنامه استراتژیک خود اعمال کنند. SP - 196 EP - 199 AD - KW - Brand attitude KW - Business ethics KW - Corporate social responsibility KW - Perceived quality UR - http://ethicsjournal.ir/article-1-2597-fa.html ER -