[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 16، شماره 4 - ( 12-1400 ) ::
جلد 16 شماره 4 صفحات 184-180 برگشت به فهرست نسخه ها
بازاریابی کمین در لیگ برتر فوتبال جمهوری اسلامی ایران با رویکرد اخلاقی
مائده شفیع زاده1، ابوالفضل فراهانی2، فریده اشرف گنجویی3، محمد علی صفا نیا4، محسن باقریان فرح آبادی4
1- 1. گروه مدیریت بازاریابی و برنامه ریزی ورزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران
2- 2. گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
3- 3. گروه تربیت بدنی، دانشگاه آزاد تهران مرکز، تهران، ایران.
4- 4. گروه تربیت بدنی، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران، تهران، ایران
چکیده:   (1050 مشاهده)
زمینه: امروزه بازاریابی به موضوع مورد علاقه از دیدگاه تحقیقات اخلاقی تبدیل شده است، ازین رو پژوهش حاضر با هدف بررسی بازاریابی کمین در لیگ برتر فوتبال جمهوری اسلامی ایران با رویکرد اخلاقی تدوین شده است.
روش: تحقیق حاضر از منظر پارادایم از نوع تحقیقات تفسیری، رویکرد کیفی، استراتژی گرندد تئوری و تاکتیک تحلیل محتوای پنهان می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه اساتید مدیریت و بازاریابی ورزشی و مدیران تیم های فوتبال لیگ برتر ایران بودند. تعداد 15نفر برای انجام مصاحبه عمیق با بهره گیری از تکنیک های هدفمند و گلوله برفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای تجزیه‌وتحلیل داده ها از تکنیک‌های آماری توصیفی (درصد فراوانی،فرمول شنون) و تکنیک تحلیل محتوای پنهان در قالب استراتژی پدیدارشناسانه (کدگذاری باز و محوری) توسط نرم افزار MAXQDA18 استفاده‌ گردید.
یافته ها: بر اساس نتایج در ماتریس شنون، کدمحوری عامل اخلاقی دارای 25 کد اولیه با مجموع فراوانی 68 و در قالب دو مقوله دیدگاه های اخلاقی و دیدگاه های غیرخلاقی در بازاریابی کمین اکتشاف به عمل آمد. نتایج به دست آمده نشان داد که رقابت غیر اخلاقی بین حامیان رسمی و کمینگران، دزدیدن توجه ها و تخریب سایر برندها از مهمترین عوامل موثر بر پیدایش بازاریابی کمین از منظر اخلاقی می باشد.
نتیجه گیری: نتایج پژوهش می تواند برای برنامه ریزی و ارائه راهکارهای مرتبط با ترغیب حمایت کنندگان مالی و اسپانسرشیب ها درارتباط با بازاریابی کمین مورد توجه قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی کمین، عوامل اخلاقی، رویدادهای ورزشی
متن کامل [PDF 422 kb]   (463 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/10/14 | پذیرش: 1398/12/15 | انتشار: 1400/12/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ambush Marketing in the Premier League of the Islamic Republic of Iran with an Ethical Approach. Ethics in Science and Technology 2022; 16 (4) :180-184
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2500-fa.html

شفیع زاده مائده، فراهانی ابوالفضل، اشرف گنجویی فریده، صفا نیا محمد علی، باقریان فرح آبادی محسن. بازاریابی کمین در لیگ برتر فوتبال جمهوری اسلامی ایران با رویکرد اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری. 1400; 16 (4) :180-184

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2500-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 16، شماره 4 - ( 12-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4652