[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 18، شماره 3 - ( 8-1402 ) ::
جلد 18 شماره 3 صفحات 163-157 برگشت به فهرست نسخه ها
ارتباط مولفه های یادگیری سازمانی و اشتیاق کاری : نقش میانجی رهبری اخلاقی
دامون جاودانی1، حسینعلی بهرام زاده*2، مصیب سامانیان2
1- دانشجوی دکترای مدیریت دولتی،گروه مدیریت دولتی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد ، ایران.
2- گروه مدیریت دولتی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران
چکیده:   (629 مشاهده)
زمینه: یکی از راه های کسب مزیت رقابتی پایدار، تاکید بر آموزش کارکنان و بالا بردن اطلاعات و دانش ایشان از طریق یادگیری سازمانی است. از این رو پژوهش حاضر با هداف بررسی ارتباط مولفه­های یادگیری سازمانی و اشتیاق کاری با تاکید بر نقش میانجی رهبری اخلاقی شکل گرفت
روش:  این تحقیق کاربردی، مطالعه­ای اکتشافی و در زمره پژوهش­های همبستگی بود. جامعه آماری کارکنان شهرک صنعتی کاویان خراسان با جمعیتی بالغ بر 12000  نفر می­باشد، با نمونه­گیری تصادفی ساده، نمونه­ای به حجم  375 نفر انتخاب شد. از پرسشنامه اخلاق­حرفه­ای در یادگیری سازمانی جهت جمع­آوری داده­ها استفاده شد. جهت تجزیه­و­تحلیل داده­ها از تحلیل عاملی اکتشافی و معادلات ساختاری و نرم افزار SPSS وSMART PLS  استفاده گردید
یافته ها: بر اساس یافته ها تحقیق حاضر ضریب مسیر یادگیری سازمانی و اشتیاق کاری ، ضریب مسیر متغیر رهبری اخلاقی و اشتیاق کاری ، ضریب مسیر تعهد مدیریت و اشتیاق کاری مثبت است درنتیجه ضرایب مسیر معنادار هستند. همچنین ضریب مسیر دید سیستمی و اشتیاق­کاری ، ضریب مسیر فضای باز و آزمایشگری و اشتیاق کاری و ضریب مسیر انتقال و یکپارچه سازی دانش و اشتیاق کاری مثبت است درنتیجه ضرایب مسیر معنادار هستند. در نهایت مشخص شد مدل از برازش مناسب برخوردار است.
نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد که در یادگیری سازمانی در شهرک صنعتی کاویان دارای چهار  بعد: تعهد، دیدسیستمی، فضای باز و آزمایش گری و در نهایت انتقال و یکپارچه سازی دانش می­باشد که با اشتیاق کاری رابطه دارند و در این رابطه رهبری اخلاقی نقشی بارز ایفا می­کند.
واژه‌های کلیدی: اخلاق حرفه ای در یادگیری سازمانی، سازمان یادگیرنده، شهرک صنعتی
متن کامل [PDF 476 kb]   (272 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/10/17 | پذیرش: 1400/12/1 | انتشار: 1402/8/29
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Relationship between Components of Organizational Learning and Work Ethic: The Mediating Role of Ethical Leadership. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (3) :157-163
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3096-fa.html

جاودانی دامون، بهرام زاده حسینعلی، سامانیان مصیب. ارتباط مولفه های یادگیری سازمانی و اشتیاق کاری : نقش میانجی رهبری اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (3) :157-163

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3096-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 3 - ( 8-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4645