[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 16، شماره 1 - ( 3-1400 ) ::
جلد 16 شماره 1 صفحات 99-92 برگشت به فهرست نسخه ها
ارتباط اخلاق تجارت الکترونیک با قصد خرید الکترونیک: نقش میانجی تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیک و نقش تعدیل گر بیانیه تضمین
صمد رحیمی اقدم ، ناصر صنوبر ، امیررضا مهین تقی زاده ، ابوالفضل حق وردی زاده
چکیده:   (1503 مشاهده)
زمینه: این پژوهش باهدف مطالعه ارتباط اخلاق تجارت الکترونیک و قصد خرید الکترونیکی با میانجی­گری تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیک و نقش تعدیل­گری بیانیه تضمین صورت گرفت.
روش: این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازلحاظ ماهیت توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را افرادی (شهروندان شهر تبریز) تشکیل می‌دادند که حداقل یک‌بار به‌صورت اینترنتی خرید کرده بودند. روش نمونه‌گیری به‌صورت تصادفی بود و با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران ۳۸4 تعیین شد. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد و برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و بررسی فرضیه‌ها از روش معادلات ساختاری با نرم‌افزارهای SPSS و SMART PLS استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد روابط بین اخلاق تجارت الکترونیک و قصد خرید الکترونیک (بتا=349/0) و تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیک (بتا=569/0) و همچنین ارتباط تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیک بر قصد خرید الکترونیک (بتا=449/0) مثبت و معنادار بود. نقش میانجی تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیک در ارتباط بین اخلاق کسب‌وکار و قصد خرید الکترونیکی (بتا=256/0) و نقش تعدیل­گری متغیر بیانیه تضمین نیز در این مدل (بتا=075/0) تأیید شد.
نتایج: بر اساس یافته‌های پژوهش می‌توان نتیجه گرفت تدوین و عمل به شاخص­های اخلاق تجارت الکترونیک و نیز ارائه بیانیه تضمین در وب­سایت، تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیکی توسط مشتریان را بهبود بخشیده و آن‌ها را به سمت خرید محصولات در بستر اینترنتی تشویق و منجر به افزایش سودآوری و عملکرد اثربخش شرکت‌ها خواهد شد.
واژه‌های کلیدی: اخلاق کسب‌وکار الکترونیک، تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیک، قصد خرید الکترونیک، بیانیه تضمین
متن کامل [PDF 872 kb]   (720 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/4/2 | پذیرش: 1400/3/30 | انتشار: 1400/3/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rahimiaghdam S, Senobar N, Taghizadeh A M, Haghverdizadeh A. The Relationship between E-Commerce Ethic and E-Purchase Intention: The Mediating Role of E-WOM and the Moderating Role of Guarantee Statement. Ethics in Science and Technology 2021; 16 (1) :92-99
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2172-fa.html

رحیمی اقدم صمد، صنوبر ناصر، مهین تقی زاده امیررضا، حق وردی زاده ابوالفضل. ارتباط اخلاق تجارت الکترونیک با قصد خرید الکترونیک: نقش میانجی تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیک و نقش تعدیل گر بیانیه تضمین. اخلاق در علوم و فناوری. 1400; 16 (1) :92-99

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2172-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 16، شماره 1 - ( 3-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660