%0 Journal Article %T Managers' Entrepreneurial Passion Model with Emphasis on Ethical Implications %J Ethics in Science and Technology %V 17 %N 4 %U http://ethicsjournal.ir/article-1-2854-fa.html %R %D 2023 %K Work ethics, Passion, Entrepreneurship, Ethical consequences, %X زمینه: یکی از متغیرهایی که می­تواند به طور بالقوه بر کارآفرینی سازمانی اثرگذار باشد اخلاق کارآفرینی است. ­­با درک این مهم پژوهش حاضر با هدف بررسی ارائه مدل اشتیاق کارآفرینانه مدیران با تاکید بر پیامدهای اخلاقی (مورد مطالعه: ­سازمان­های دولتی استان اصفهان) انجام شده است. روش: پژوهش حاضر از نوع پژوهش ترکیبی (کیفی و کمّی) است که دارای منطق استقرایی است. در بخش ­کیفی که با روش تحلیل تم انجام شد جامعه شامل ترکیبی از مدیران سازمان­های دولتی مانند ادارات امورمالیاتی استان اصفهان و شهرداری­های مناطق مختلف استان اصفهان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد بودند. با استفاده از نمونه­ گیری هدفمند و تا رسیدن به اشباع 20 نفر به عنوان نمونه مورد مصاحبه قرار گرفتند و در نهایت داده ها با روش کد گذاری تحلیل شد. در بخش کمی که با روش همبستگی انجام شد جامعه شامل مدیران عالی و اجرایی سازمان­های دولتی مانند ادارات امور مالیاتی، شهرداری­های مناطق مختلف استان اصفهان بودند که 123 نفر به شیوه در دسترس به عنوان نمونه انتخاب و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بررسی شدند و داده ­ها با روش معادلات ساختاری تحلیل شد. یافته ­ها: در بخش کیفی انجام مصاحبه با خبرگان 34 عنصر در قالب 4 مقوله ی اصلی شناسایی گردید و مدل تحقیق ترسیم شد و نتایج بخش کمی نشان از برازش مدل تحقیق داشت. نتیجه ­گیری : این تحقیق نشان داد که پیامدهای اخلاقی اشتیاق کارآفرینانه­ی مدیران عبارت بودند از: قصدکارآفرینانه،کشف فرصت های خلاقانه، برانگیختگی درونی، کنش­های اخلاقی، صداقت، اشتیاق کارآفرینی کارمندان، پندار­اخلاقی، رعایت استانداردهای خدمت رسانی، تلاش برای یادگیری مداوم. %> http://ethicsjournal.ir/article-1-2854-fa.pdf %P 157-165 %& 157 %! %9 Research %L A-10-2762-2 %+ %G eng %@ 2251-7634 %[ 2023