TY - JOUR T1 - Educational Ethics of Faculty Members & Its Relationship with Students' Satisfaction with Education TT - اخلاق آموزشی اعضای هیات علمی و رابطه آن با رضایت از تحصیل دانشجویان JF - ethicsjournal JO - ethicsjournal VL - 15 IS - 3 UR - http://ethicsjournal.ir/article-1-1970-fa.html Y1 - 2020 SP - 49 EP - 55 KW - Educational ethics KW - Faculty members KW - Satisfaction of education KW - Students N2 - زمینه: یکی از عوامل اساسی که در راستای ایجاد رضایت از تحصیل در دانشجویان نقش موثری را ایفا می کند، رعایت استاندارد های اخلاق آموزشی توسط اعضای هیات علمی می باشد. با درک این مهم، پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت اخلاق آموزشی اعضای هیات علمی و ارتباط آن با رضایت از تحصیل دانشجویان انجام شده است. روش: روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان امام خمینی (ره) گرگان می باشد، 294 نفر از دانشجویان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای جهت مطالعه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش از دو پرسشنامه استاندارد اخلاق آموزشی و رضایت از تحصیل استفاده شد. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از تی تک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون چندگانه در نرم افزار آماری SPSS22 تحلیل شدند. یافته­ ها: نتایج بررسی نشان داد که وضعیت رعایت استانداردهای اخلاق آموزشی توسط اعضای هیات علمی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. همچنین مشخص شد که بین اخلاق آموزشی اعضای هیات علمی و رضایت از تحصیل دانشجویان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. نتیجه گیری: در نتیجه، رعایت استانداردهای اخلاق آموزشی توسط اعضای هیات علمی می تواند در افزایش رضایت از تحصیل در دانشجویان نقش بسزایی داشته باشد. M3 ER -