TY - JOUR T1 - Relationship between Professional Ethics with Learning and Intentional Organizational Forgetting: Mediating Role of Sharing Knowledge ‎ TT - رابطه اخلاق حرفه ای با یادگیری و فراموشی سازمانی هدفمند: نقش میانجی تسهیم دانش JF - ethicsjournal JO - ethicsjournal VL - 14 IS - 2 UR - http://ethicsjournal.ir/article-1-1450-fa.html Y1 - 2019 SP - 74 EP - 82 KW - Professional ethics KW - Organizational learning KW - Intentional organizational forgetting KW - Knowledge sharing N2 - زمینه: امروزه اخلاق حرفه ای به عنوان متغیری شناخته می شود که بر ابعاد مختلف یک سازمان می تواند اثرگذار باشد. لذا هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه اخلاق حرفه ای با یادگیری و فراموشی سازمانی هدفمند کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان اصفهان، با توجه به نقش میانجی متغیر تسهیم دانش بود. روش: پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی؛ به لحاظ نحوه جمع آوری داده ها، میدانی؛ و به لحاظ نوع، همبستگی بود. جامعه آماری را کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان اصفهان تشکیل دادند (408 نفر) که حجم نمونه بر اساس کفایت مطالعات معادلات ساختاری 260 نفر تعیین شد که به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها پیرامون متغیرهای تحقیق از چهار پرسشنامه استاندارد بهره گرفته شد. همچنین تحلیل داده ها بر اساس مدل سازی معادلات ساختاری در محیط نرم افزار لیزرل انجام پذیرفت. یافته ها: نتایج نشان داد اخلاق حرفه ای به طور مستقیم با ضریب 83/0 با تسهیم دانش؛ با ضریب 91/0 با یادگیری سازمانی؛ و با ضریب 87/0 با فراموشی سازمانی هدفمند، ارتباط مثبت و معناداری دارد. همچنین اخلاق حرفه ای به طور غیرمستقیم و از طریق متغیر میانجی تسهیم دانش با ضریب 75/0 با یادگیری سازمانی رابطه مثبت و معنادار دارد. نتیجه گیری: نتیجه تحقیق بیان می دارد که جهت تسهیم صحیح دانش، توسعه یادگیری سازمانی و فراموشی سازمانی هدفمند؛ باید به ایجاد و رشد بهینه اخلاق حرفه ای توجه ویژه نمود. M3 ER -