%0 Journal Article %T Analyzing the Relationship between Considering Ethics in Bodybuilding Clubs and Athletes Behavior %J Ethics in Science and Technology %V 12 %N 2 %U http://ethicsjournal.ir/article-1-616-fa.html %R %D 2017 %K Ethical Behavior, Consumer Behavior, Athlete, Bodybuilding Clubs, %X زمینه: رعایت اصول اخلاقی از سوی عوامل اجرایی کسب­وکارهای کوچک می­تواند در شکل­دهی رفتار مشتریان و حفظ آنها تأثیر داشته باشد. از این رو، هدف از پژوهش حاضر تحلیل رعایت اخلاق در باشگاه­های بدنسازی با رفتار مصرفی ورزشکاران بود. روش: تحقیق حاضر کاربردی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق ورزشکاران باشگاه­های بدنسازی استان کردستان بود و نمونه آماری به‌صورت تصادفی 305 نفر انتخاب شدند. از پرسشنامۀ محقق­ساخته به عنوان ابزار پژوهش استفاده شد که پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 93/0 به‌دست آمد. داده­های تحقیق با استفاده از مدل معادلات ساختاری در محیط نرم افزار AMOS و SPSSمورد تحلیل قرار گرفت. یافته­ها: نتایج نشان داد که شاخص­های برازش مطلوب و نشان دهندۀ تأیید مدل پژوهش بود. با توجه به نتایج، رفتارهای اخلاقی عوامل اجرایی روی رفتارهای مصرفی ورزشکاران تأثیرگذار بود (74/0). همچنین نتایج رگرسیون نشان داد که متغیرهای رفتار اخلاقی (به جز مسئولیت­پذیری)، رابطۀ معناداری با متغیرهای رفتار مصرفی داشتند. نتیجه‌گیری: رفتار اخلاقی و رعایت اصول آن از عوامل مؤثر بر رفتار مصرفی مشتریان به ویژه در محیط­های ورزشی و باشگاه­های بدنسازی می­باشد و به فعالان این حوزه در رسیدن به اهداف اقتصادی و ورزشی خود کمک شایانی خواهد کرد. %> http://ethicsjournal.ir/article-1-616-fa.pdf %P 95-104 %& 95 %! %9 Research %L A-10-112-27 %+ %G eng %@ 2251-7634 %[ 2017