TY - JOUR JF - ethicsjournal JO - VL - 12 IS - 3 PY - 2017 Y1 - 2017/12/01 TI - Role of Ethics (Idealism) in Sport Consumers’ Behavior TT - نقش اخلاق (ایده‌آل گرایی) در رفتار مصرف‌کنندگان ورزشی N2 - زمینه: اخلاق موضوعی است که در نیم قرن گذشته در کسب و کار و جامعه توجه قابل ملاحظه‌ای را به خود اختصاص داده است. هدف از تحقیق حاضر بررسی اخلاق در رفتار مصرف‌کنندگان ورزشی می‌باشد. روش: روش تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه دانشجویان تربیت بدنی دانشکده‌های تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران تشکیل دادند. با استفاده از نمونه‌گیری خوشه‌ای، تعداد 236 نفر از مصرف‌کنندگان خدمات ورزشی به‌عنوان نمونه در نظر گرفته شد. ابزار پژوهش پرسشنامه اخلاق در رفتار مصرف‌کننده بود و داده‌ها با استفاده از روش رگرسیون خطی مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها: یافته‌های تحقیق نشان داد بیشترین میزان فراوانی متغیر ایده آلیسم در مصرف‌کنندگان در حد متوسط (142نفر) می‌باشد. همچنین نتایج ارتباط معنی‌داری را بین متغیر‌های ایده آلیسم و رفتار مصرف‌کنندگان نشان داد. نتیجه‌گیری: از آنجا که افراد هنگام خرید، نوعی حس تعهد و التزام به رعایت اخلاقیات داشتند، التزام به اخلاق توسط افراد ضمن تشخیص خود، به‌عنوان مصرف‌کنندگان اخلاقی دارای اهمیت بود. SP - 152 EP - 157 AD - KW - Idealism KW - Ethics KW - Consumer behavior KW - Physical education students UR - http://ethicsjournal.ir/article-1-827-fa.html ER -