TY - JOUR T1 - Relationship between Work Ethics and Information and Communication Technology (ICT) ‎with Development of Electronic Marketing TT - رابطه اخلاق کاری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گسترش بازاریابی ‌الکترونیکی JF - ethicsjournal JO - ethicsjournal VL - 14 IS - 1 UR - http://ethicsjournal.ir/article-1-1379-fa.html Y1 - 2019 SP - 137 EP - 139 KW - work ethics KW - Information and communication technology KW - Electronic marketing N2 - زمینه: گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش‌های مختلف‌ اقتصاد الکترونیکی همانند بازاریابی الکترونیکی موجب تحولات ‏مهمی در نگرش‌ها و روش‌های ارائه خدمات شده است که برای گسترش آن باید مسائل اخلاقی را مورد توجه قرار داد؛ بنابراین، هدف ‏پژوهش، بررسی رابطه اخلاق کاری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گسترش بازاریابی الکترونیکی می‌باشد. ‏ روش: پژوهش توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری کلیه کاربران بانکداری الکترونیکی در سال 1394 می‌باشد. به دلیل عدم ‏دسترسی به کل جامعه، با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزارهای گردآوری داده‌ها، ‏پرسشنامه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازاریابی الکترونیکی و اخلاق کاری بودند. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون ‏همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون خطی ساده استفاده شده است.‏ یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که بین اخلاق سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات با گسترش بازاریابی الکترونیکی رابطه معناداری وجود ‏دارد.‏ نتیجه‌گیری: زمانی که کاربران احساس نمایند که نحوه معرفی خدمات و محصولات الکترونیکی، از امنیت، صحت و اعتبار بالا ‏برخوردار بوده و همسو با ارزش های اخلاقی آنان نیز ‌باشد، علاقه بیشتری به استفاده از آن نشان می‌دهند و همین امر زمینه‌ساز توسعه ‏بازاریابی الکترونیکی خواهد شد. ‏ M3 ER -