[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 12، شماره 4 - ( 11-1396 ) ::
جلد 12 شماره 4 صفحات 96-89 برگشت به فهرست نسخه ها
تعیین ارتباط برخی ویژگی‎های اخلاقی شخصیت خرده‎فروش بر وفاداری به برند
علیرضا عقیقی*، زهرا دولتی
چکیده:   (3028 مشاهده)
زمینه: رفتاراخلاقی، نقش مهمی را به عنوان یک منبعی برای رضایت مشتری و وفاداری آنها، ایفاء میکند. و در این میان ویژگیهای اخلاقی و شخصیتی فروشندگان در ایجاد وفاداری در میان مشتریان نقش اساسی را ایفاء مینماید. هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی ویژگیهای اخلاقی شخصیت خردهفروش در راستای افزایش وفاداری مشتریان به برند میباشد.
روش: روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل خریداران یک فروشگاه خرده‌فروشی خواروبار در شهر همدان می‌باشد، از میان جامعه مورد نظر، حجم نمونه براساس جدول مورگان تعداد 250 نفر با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس تعیین شده است. برای گردآوری داده‌های پژوهش از چهار پرسشنامه استاندارد اعتماد مشتری به برند خصوصی(8سوال)، نگرش مصرفکنندگان نسبت به برند خصوصی(3سوال)، برداشت مصرفکننده از ویژگی‎های اخلاقی شخصیت خردهفروش(23سوال) و وفاداری مصرفکنندگان به خردهفروش (4سوال) استفاده شده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS22 انجام شده است.
یافته‌ها: نتایج نشان می‌دهد بین اعتماد مشتری بر وفاداری به برند رابطه معناداری وجود دارد. عامل اعتبار با مقدار ضریب همبستگی  907/0 کمترین همبستگی را دارا میباشد. و در ارتباط با برداشت مصرف‌کننده از ویژگی‎های اخلاقی شخصیت خردهفروش عامل سازگاری با ضریب  971/0 بیشترین سطح معنیداری را نشان میدهد.
نتیجه‌گیری: اعتماد مشتریان به برند خصوصی و گرایش آنها به برند خصوصی نقشی اساسی در تشکیل و مدیریت وفاداری مشتریان به خردهفروش دارند و با توجه به نقش ویژگی‎های اخلاقی در ایجاد اعتماد بیشتر مشتریان، خردهفروش‌ها باید به آن توجه کنند و از آن برای ایجاد، پیشرفت و حفظ یک رابطه با مشتریان خود و افزایش وفاداری آنها استفاده کنند
واژه‌های کلیدی: ویژگی‎های اخلاقی، اعتماد مشتری، وفاداری، برند
متن کامل [PDF 184 kb]   (1320 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/11/30 | پذیرش: 1396/11/30 | انتشار: 1396/11/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Determining the Relationship between Personality Moral Factors in Selling the Brand Loyalty. Ethics in Science and Technology 2018; 12 (4) :89-96
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-883-fa.html

عقیقی علیرضا، دولتی زهرا. تعیین ارتباط برخی ویژگی‎های اخلاقی شخصیت خرده‎فروش بر وفاداری به برند . اخلاق در علوم و فناوری. 1396; 12 (4) :89-96

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-883-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 4 - ( 11-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645