[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 12، شماره 3 - ( 9-1396 ) ::
جلد 12 شماره 3 صفحات 99-108 برگشت به فهرست نسخه ها
تمایل به رفتار فریبنده و نگرش حسابرسان نسبت به رویه‌های غیر اخلاقی بازاریابی
چکیده:   (531 مشاهده)
زمینه: از هنگامی‌که تجارت بوجود آمده است رقابت نیز وجود داشته و رفتارهای غیراخلاقی مخّل رقابت تلقی شده‌اند. به همین دلیل، توجه به رفتارهای غیراخلاقی از اساسی‌ترین موضوع‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف است. در این پژوهش هدف بررسی تأثیر تمایل به رفتار فریبنده بر نگرش حسابرسان نسبت به رویه‌های غیراخلاقی بازاریابی می‌باشد.
روش: روش تحقیق به کار رفته در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل حسابرسان شاغل بخش خصوصی است. داده‌های مورد نیاز این پژوهش به صورت نمونه‌گیری تصادفی ساده از بین 289 تن حسابرسان شاغل در تهران جمع آوری گردید. ابزار گردآوری داده‌های تحقیق پرسشنامه می‌باشد. به منظور تجزیه و تحلیل آماری داده‌های تحقیق، از رگرسیون چند متغیره استفاده شد.
یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد تمایل به رفتار فریبنده بر نگرش حسابرسان نسبت به رویه‌های غیراخلاقی بازاریابی تاثیر دارد. همچنین یافته‌ها بیانگر آن است که با افزایش سطح تحصیلات حسابرسان، تمایل به استفاده از رویه‌های غیراخلاقی بازاریابی افزایش می‌یابد.
نتیجه‌گیری: نتایج تایید می‌نماید که رقابت در حرفه حسابرسی منجر به افزایش رویه‌های غیراخلاقی در بخش خصوصی و در نهایت منجر به افت کیفیت حسابرسی می‌گردد.
 
واژه‌های کلیدی: رفتار فریبنده، رویه‌های بازاریابی، غیراخلاقی
متن کامل [PDF 173 kb]   (236 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۱۰/۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۰/۸ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۸
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tendency toward Machiavellianism Behavior & the Auditors’ Attitude toward Unethical Marketing Methods. Ethics in science and Technology. 2017; 12 (3) :99-108
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-822-fa.html

تمایل به رفتار فریبنده و نگرش حسابرسان نسبت به رویه‌های غیر اخلاقی بازاریابی. اخلاق در علوم و فنّاوری. 1396; 12 (3) :99-108

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-822-fa.html



دوره 12، شماره 3 - ( 9-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3792