اخلاق سردبیری
|
جیران خوانساری*، فرشته آهنگری |
|
|
چکیده: (2507 مشاهده) |
زمینه: سخن گفتن از اخلاق و آن هم اخلاق سردبیری در شرایطی که انسان کم کم در فضای الکترونیکی و مجازی غرق می شود نه تنها یک ضرورت حیاتی است که شاید خود حیات است. افراد در هر سطحی، هنگامی حرمت لازم را به دست می آورند که اخلاقیات در جوامع و سازمانها پیگیری و نهادینه شود.
روشکار: این مطالعه به روش کتابخانه ای و با جستجو در پایگاه های اطلاعاتی به انجام رسیده است.
نتیجهگیری: پس از بررسی اخلاق در سردبیری از ابعاد مختلف با اشاره به جایگاه سردبیر به عنوان مسؤول سیاستگذاری میتوان نتیجه گرفت که تصمیمگیری در حوزه سردبیری بدون توجه به مؤلفههای اخلاق و مسؤولیتهای اجتماعی واقع بینانه نیست. نتیجه این که، آینده مسؤولیت سردبیری به رهبری اخلاقی توسط سردبیران حرفهای و رهبران این حرفه بستگی دارد. لازم است تا آنها با تبیین اهمیت معیارهای اخلاقی و آموزش به این امر دست یابند. این مقاله با بررسی جامع وظایف سردبیر در جایگاه یک مدیر و برنامه ریز، چارچوبی را ارائه نموده است. بهعلاوه برای تأیید یا رد دستنوشتهها دستورالعمل نیز ارائه شده است. |
|
واژههای کلیدی: اخلاق سردبیری، اصول اخلاقی، مسؤولیتهای سردبیر، هیأت تحریریه |
|
متن کامل [PDF 142 kb]
(893 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1396/7/24 | پذیرش: 1396/7/24 | انتشار: 1396/7/24
|
|
|
|