[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 18، شماره 3 - ( 8-1402 ) ::
جلد 18 شماره 3 صفحات 128-123 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی تناسب فرهنگ سازمانی مبتنی بر اخلاق و دلبستگی‌های سازمان
امیر مهربان اصفهانی، نسرین جزنی1، محمدرضا حمیدی زاده
چکیده:   (767 مشاهده)
زمینه: اخلاق حرفه‌ای یکی از شعبه‌های جدید اخلاق است که می‌کوشد به مسائل اخلاقی حرفه‌های گوناگون پاسخ داده و برای آن اصولی­خاص متصور است. هدف پژوهش حاضر، طراحی مدل تناسب فرهنگ سازمانی مبتنی بر اخلاق و دلبستگی‌های سازمان در صنعت مخابرات است.
روش: طرح پژوهش حاضر ترکیبی (کیفیکمی) بود. در بخش کیفی از روش داده بنیاد بهره گرفته شد. جامعه تحقیق مدیران و کارکنان فعال در حوزه صنعت مخابرات بودند که از میان آنها 9 نفر با روش نمونه­ گیری نظری انتخاب شدند. ابزار مصاحبه بود. داده ­ها با روش کدگذاری تحلیل شدند. در بخش کمی روش پیمایشی همبستگی بود. جامعه تحقیق مدیران و کارکنان فعال در حوزه صنعت مخابرات بودند و با استفاده از روش نمونه­ گیری تصادفی تعداد 40 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پرسشنامه پژوهشگر­ساخته بخش کیفی بود و در نهایت داده­ها با روش­ها t تک نمونه ای و رگرسیون تحلیل شدند.
یافته­ها: در بخش کیفی 29 کد باز و 4 کد محوری شناسایی شدند. نتایج بخش کمی نیز نشان داد مدل از برازش مناسبی برخوردار است.
نتیجه­گیری: اگر فرهنگ ­سازمانی مبتنی بر اخلاق­حرفه­ای باشد بی­شک خودشکوفایی کارکنان به خوبی پیش­رفته و دلبستگی سازمانی کارکنان از همان ابتدا تضمین خواهد شد. می­ توان بیان کرد. مهمترین درکی که کارکنان از فعالیت­های صنعت مخابرات در طول دوره­ی فعالیت خویش در صنعت مخابرات کسب کرده­اند فرصتی برای رشد بوده و صنعت مخابرات را سکوی پرتابی به سمت اهداف علمی و اجتماعی و شغلی آینده­ی خود دانسته­ اند که البته همگی تنها با رعایت اصول متناسب اخلاق حرفه ­ای و فرهنگی قابل حصول است.
واژه‌های کلیدی: دلبستگی سازمانی، اخلاق حرفه ای، فرهنگ
متن کامل [PDF 524 kb]   (477 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/2/20 | پذیرش: 1401/4/23 | انتشار: 1402/8/29
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Organizational Culture Fit Model Based on Organizational Ethics and Attachments. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (3) :123-128
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3092-fa.html

مهربان اصفهانی امیر، جزنی نسرین، حمیدی زاده محمدرضا. الگوی تناسب فرهنگ سازمانی مبتنی بر اخلاق و دلبستگی‌های سازمان. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (3) :123-128

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3092-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 3 - ( 8-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710