الگوی جامع برندسازی اخلاقی در راستای ایجاد ارزش ویژه برند
|
حسین محمدی، جهانبخش رحیمی باغملک1، علی پیرزاد، علیرضا انوری |
1- ، jahanbakhshrahimi4@gmail.com |
|
چکیده: (782 مشاهده) |
زمینه: برندسازی در همه زمینهها از جمله سازمانهای غیردولتی آموزشی، گردشگری و سازمانهای خیریه استفاده میشود و برندسازی اخلاقی به تضمین شهرت خوب کمک می کند و وفاداری مشتریان را تضمین و در نتیجه کیفیت را بالا می برد. با توجه به این مطالب هدف از انجام این پژوهش ارائه یـک الگوی جامع برندسازی اخلاقی در راستای ایجاد ارزش ویژه برند متناسب با سازمانهای پروژه محور است.
روش: در این تحقیق با استفاده از روش داده بنیاد(گرندد تئوری) به طراحی مدل پرداخته شد. جامعه آماری خبرگان سازمانهای پروژه محور بودند که 12 نفر از آنها با روش نمونهگیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته بود و داده های به دست آمده با استفاده از روش کدگذاری سه گانه (باز ، محوری و انتخابی) مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها: نتایج حاصل از مرحله اول کد گذاری باز نشان داد که 231 کد از مصاحبه با خبرگان کسب شده است که تبیین آنها منجر به شناسایی 27 مقوله شد که با کد گذاری انتخابی در قالب مدل پارادیمی ارائه گردید.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج تحقیق حاضر مشخص شد که برنامهریزی صحیح و جهت گیری اخلاقی در بازاریابی باعث توسعه اعتبار سازمانی، مالی و سودآوری، وفاداری مشتریان و مزیت رقابتی پایدار خواهد شد. |
شمارهی مقاله: 18 |
واژههای کلیدی: برندسازی اخلاقی، ارزش ویژه برند، سازمانهای پروژه محور |
|
متن کامل [PDF 513 kb]
(446 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1402/2/22 | پذیرش: 1402/3/6 | انتشار: 1402/6/6
|
|
|
|