[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 17، شماره 4 - ( 11-1401 ) ::
جلد 17 شماره 4 صفحات 165-157 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل اشتیاق کارآفرینانه مدیران با تاکید بر پیامدهای اخلاقی
مهناز قاسمی حسین آبادی1، مرتضی موسی خانی*2، مجید رمضان3
1- 1. دانشجوی رشته مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- 2. گروه مدیریت دولتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3- 3. گروه منابع انسانی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران
چکیده:   (453 مشاهده)
زمینه: یکی از متغیرهایی که می­تواند به طور بالقوه بر کارآفرینی سازمانی اثرگذار باشد اخلاق کارآفرینی است. ­­با درک این مهم پژوهش حاضر با هدف بررسی ارائه مدل اشتیاق کارآفرینانه مدیران با تاکید بر پیامدهای اخلاقی (مورد مطالعه: ­سازمان­های دولتی استان اصفهان) انجام شده است.
روش: پژوهش حاضر از نوع پژوهش ترکیبی (کیفی و کمّی) است که دارای منطق استقرایی است. در بخش ­کیفی که با روش تحلیل تم انجام شد جامعه شامل ترکیبی از مدیران سازمان­های دولتی مانند ادارات امورمالیاتی استان اصفهان و شهرداری­های مناطق مختلف استان اصفهان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد بودند. با استفاده از نمونه­ گیری هدفمند و تا رسیدن به اشباع 20 نفر به عنوان نمونه مورد مصاحبه قرار گرفتند و در نهایت داده ها با روش کد گذاری تحلیل شد. در بخش کمی که با روش همبستگی انجام شد جامعه شامل مدیران عالی و اجرایی سازمان­های دولتی مانند ادارات امور مالیاتی، شهرداری­های مناطق مختلف استان اصفهان بودند که 123 نفر به شیوه در دسترس به عنوان نمونه انتخاب و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بررسی شدند و داده ­ها با روش معادلات ساختاری تحلیل شد.
یافته ­ها: در بخش کیفی انجام مصاحبه با خبرگان 34 عنصر در قالب 4 مقوله ی اصلی شناسایی گردید و مدل تحقیق ترسیم شد و نتایج بخش کمی نشان از برازش مدل تحقیق داشت.
نتیجه ­گیری : این تحقیق نشان داد که پیامدهای اخلاقی اشتیاق کارآفرینانه­ی مدیران عبارت بودند از: قصدکارآفرینانه،کشف فرصت های خلاقانه، برانگیختگی درونی، کنش­های اخلاقی، صداقت، اشتیاق کارآفرینی کارمندان، پندار­اخلاقی، رعایت استانداردهای خدمت رسانی، تلاش برای یادگیری مداوم.
واژه‌های کلیدی: اخلاق کاری، اشتیاق، کارآفرینی، پیامدهای اخلاقی
متن کامل [PDF 613 kb]   (285 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/10/14 | پذیرش: 1400/12/15 | انتشار: 1401/11/20
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Managers' Entrepreneurial Passion Model with Emphasis on Ethical Implications. Ethics in Science and Technology 2023; 17 (4) :157-165
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2854-fa.html

قاسمی حسین آبادی مهناز، موسی خانی مرتضی، رمضان مجید. مدل اشتیاق کارآفرینانه مدیران با تاکید بر پیامدهای اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری. 1401; 17 (4) :157-165

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2854-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 4 - ( 11-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645