:: جلد 14 - ویژه نامه شماره 2-0 ::
جلد 14 - ویژه نامه شماره 2-0 صفحات 212-209 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه بین اخلاق حرفه ای و اثربخشی مدیران
زهرا صایبی، مینا مستحفظیان*
چکیده:   (1840 مشاهده)
زمینه: اﺧﻼق ﺣﺮﻓﻪ ای ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺷـﺎﺧﻪ ای از داﻧـﺶ اﺧـﻼق ﺑـه ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ اﺧﻼﻗﯽ در یﮏ ﺣﺮﻓﻪ و ﻣﺴﺎﺋﻞ اﺧﻼﻗـﯽ آن ﻣﯽ ﭘﺮدازد پژوهش حاضر با هدف رابطه بین اخلاق حرفه ای و اثربخشی مدیران باشگاه­های ورزشی اصفهان انجام شد.
روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل کارکنان باشگاه های منتخب اصفهان به تعداد 240 نفر که 150 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بود. داده ها با استفاده از رگرسیون چندگانه مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها: نتایج نشان داد بین اخلاق حرفه ای و اثربخشی مدیران رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین از بین متغیرهای مورد مطالعه در رگرسیون بهترین پیش بینی کننده اثربخشی مدیران در گام اول بعد اخلاق وظیفه محور و در گام دوم بعد اخلاق خودخواهانه می باشد.
نتیجه گیری: مدیران باشگاه های ورزشی بهترین رفتار و اخلاق را از خود نشان دهند و هنگام دریافت نظرات سایر همکاران بی طرفانه و به دور از غرض عمل نماید.
 
واژه‌های کلیدی: اخلاق حرفه ای، اثربخشی، مدیران
متن کامل [PDF 896 kb]   (829 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/12/26 | پذیرش: 1398/12/26 | انتشار: 1398/12/26


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 14 - ویژه نامه شماره 2-0 برگشت به فهرست نسخه ها