[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 13، شماره 4 - ( 11-1397 ) ::
جلد 13 شماره 4 صفحات 94-86 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل رابطه هوش اخلاقی با کیفیت خدمات ارائه‌شده: نقش میانجی تعهد سازمانی
امیر غفوریان شاگردی، معصومه عربشاهی، مرتضی غیور*، علی پورنگ، محمود رجب زاده
چکیده:   (2395 مشاهده)
زمینه: برای آنکه سازمان‏ها در محیط‏های متغیر موضع رقابتی خود را حفظ کنند، کیفیت عامل حیاتی محسوب می‏شود و اولین قدم برای ‏رقابتی بودن بنگاه‏ها در ارتقای کیفیت خدمات باشد. از این‏رو، این مقاله سعی دارد تا تأثیر هوش اخلاقی بر کیفیت خدمات ارائه‌شده با وجود ‏متغیر میانجی تعهد سازمانی در مدیریت مخابرات شهرستان مشهد را بررسی نماید.‏
روش: پژوهش حاضر از نظر هدف از نوع کاربردی است و از نظر روش جمع‏آوری اطلاعات و نتیجه‏گیری از نوع توصیفی ـ همبستگی ‏است. جامعه آماری این پژوهش را 236 نفر از کارکنان مدیریت مخابرات شهرستان مشهد تشکیل می‏دهند که 146 نفـر بـه عنوان نمونه ‏آماری با استفاده از روش نمونه‏گیری تصادفی طبقه‏ای متناسب با حجم جامعه جهت مطالعه انتخاب شدند.‏ برای گردآوری داده‏های پژوهش ‏از سه پرسشنامه هوش اخلاقی، تعهد سازمانی و کیفیت خدمات ارائه‏شده استفاده شد. در این پژوهش داده‏ها با استفاده از آزمون‌های ‏همبستگی پیرسون، تحلیل عاملی تاییدی و مدل‏سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و جهت تحلیل داده‏ها و آزمون ‏فرضیه‌های پژوهش از روش حداقل مربعات جزئی(‏PLS‏) توسط نرم‌افزار ‏Smart PLS‏ استفاده‌ شده است.‏
یافته‌ها: یافته‌ها بیانگر آن است که از میان مؤلفه‏های هوش اخلاقی، تاثیر بخشش بر کیفیت خدمات مورد تایید قرار نگرفت. در نهایت نیز ‏مشخص شد که ابعاد تعهد سازمانی شامل تعهد عاطفی، تعهد مستمر و تعهد هنجاری رابطه میان هوش اخلاقی و کیفیت خدمات ارائه شده ‏را میانجی‏گری می‏کند.‏
نتیجه‌گیری: هوش اخلاقی هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم با در نظر گرفتن نقش میانجی تعهد سازمانی بر کیفیت ‏خدمات ارائه شده تاثیر مثبت و معناداری دارد.
واژه‌های کلیدی: هوش اخلاقی، کیفیت خدمات، تعهد سازمانی
متن کامل [PDF 268 kb]   (950 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/12/5 | پذیرش: 1397/12/5 | انتشار: 1397/12/5
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Relationship between Ethical Intelligence and Service Quality: Mediator Role of Organizational Commitment. Ethics in Science and Technology 2019; 13 (4) :86-94
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1269-fa.html

غفوریان شاگردی امیر، عربشاهی معصومه، غیور مرتضی، پورنگ علی، رجب زاده محمود. تحلیل رابطه هوش اخلاقی با کیفیت خدمات ارائه‌شده: نقش میانجی تعهد سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری. 1397; 13 (4) :86-94

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1269-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 4 - ( 11-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645