[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 13، شماره 4 - ( 11-1397 ) ::
جلد 13 شماره 4 صفحات 53-45 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین نقش ارزش‎های اخلاقی و رفتارشهروندی سازمانی با رضایتمندی مشتریان
علیرضا عقیقی*
چکیده:   (2367 مشاهده)
زمینه: پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط ارزشهای اخلاقی بر رضایت و وفاداری مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی رفتارشهروندی سازمانی در شعب بانک تجارت شهرستان همدان انجام شده است.
روش: روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعۀ آماری این تحقیق مشتریان بانک تجارت شهرستان همدان مشتمل بر35460 نفر بوده است. و براساس جدول مورگان تعداد 380 نفر به‌روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از چهار پرسشنامۀ استفاده شد، که روایی آن بر اساس روایی همگرا و پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ تأیید گردیده است. و الگوی ارائه شده با استفاده از مدل‏سازی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل گردید.
یافته‌ها: نتایج نشان دادند؛ ارزشهای اخلاقی 83 درصد رفتارشهروندی سازمانی، ارزشهای اخلاقی 68 درصد رضایت مشتریان، ارزشهای اخلاقی 48 درصد وفاداری مشتریان، رفتارشهروندی سازمانی 25 درصد رضایت مشتریان و رفتارشهروندی سازمانی 26 درصد رضایت وفاداری مشتریان را پیشبینی میکنند.
نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‏های پژوهش، سازمان‏ها با ایجاد و تقویت رفتارهای اخلاقی و رفتار شهروندی سازمانی کمک شایانی در ارائه خدماتی بهتر و درنتیجه بهبود رضایت و وفاداری مشتریان مینمایند.
 
 
واژه‌های کلیدی: ارزش‎های اخلاقی، رفتار شهروندی سازمانی، رضایت مشتریان، وفاداری
متن کامل [PDF 298 kb]   (913 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/11/30 | پذیرش: 1397/11/30 | انتشار: 1397/11/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Explanation the Role of Ethical Values and Organizational Citizenship behaviors with Satisfaction of Customers. Ethics in Science and Technology 2019; 13 (4) :45-53
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1261-fa.html

عقیقی علیرضا. تبیین نقش ارزش‎های اخلاقی و رفتارشهروندی سازمانی با رضایتمندی مشتریان. اخلاق در علوم و فناوری. 1397; 13 (4) :45-53

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1261-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 4 - ( 11-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645