:: دوره 13، شماره 3 - ( 9-1397 ) ::
جلد 13 شماره 3 صفحات 122-116 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه اخلاق کاری و کارآفرینی سازمانی
مهرداد محرم زاده، هوشیار فتاحی*
چکیده:   (2203 مشاهده)
مقدمه: کارآفرینی سازمانی به‌عنوان کلید رشد و توسعه هر سازمانی در پرتو اخلاق کاری می‌تواند مسیر درستی را طی ‏نماید با درک این مهم پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین اخلاق کاری و کارآفرینی سازمانی انجام شده است.‏
روش: روش تحقیق، توصیفی و طرح پژوهشی همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی کارکنان زن و مرد ‏ادارات کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی به تعداد 219‏ نفر می‌باشد. که با استفاده از روش نمونه‌گیری غیر‏تصادفی هدفمند 196 نفر به‌عنوان نمونه آماری جهت مطالعه انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌های پژوهش از دو ‏پرسشنامه استاندارد اخلاق کاری و کارآفرینی سازمانی استفاده شد. داده‌های تحقیق پس از جمع‌آوری با استفاده از نرم‌‏افزار آماری ‏SPSS‏ تحلیل شدند.‏
یافته‌ها: نتایج نشان داد که رابطه دلبستگی و علاقه به کار، روابط انسانی در محل کار و روح جمعی و مشارکت در کار ‏با کارآفرینی سازمانی در سطح معنی‌داری 05/0 مثبت و معنادار است. اثر پشتکار و جدیت در کار بر کارآفرینی سازمانی ‏معنی‌دار نبود. ‏
نتیجه‌گیری: در نتیجه مدیران برای توسعه کارآفرینی سازمانی می‌بایست به اخلاق کاری توجه کنند.‏

 
واژه‌های کلیدی: اخلاق کاری، دلبستگی به کار، کارآفرینی سازمانی
متن کامل [PDF 183 kb]   (1141 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/9/24 | پذیرش: 1397/9/24 | انتشار: 1397/9/24


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 3 - ( 9-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها