رابطه چابکسازی منابع انسانی و مدیریت اخلاق با حل بحران سازمانهای رسانهای
|
شاهین احمدزاده اراجی، ابوالفضل دانایی*، عطاالله ابطحی |
|
|
چکیده: (2887 مشاهده) |
زمینه: چابکسازی و مدیریت اخلاق نقش تعیین کنندهای در حل بحرانها دارد. هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین چابکسازی منابع انسانی و مدیریت اخلاق با حل بحران در سازمانهای رسانهای بوده است.
روش: این تحقیق از نوع مطالعات تحقیقات توصیفی – همبستگی بود. جامعه تحقیق شامل کلیه مدیران سازمانهای رسانهای در سال1395است و در نمونه تحقیق به مطالعه موردی سازمان صدا و سیما، تعداد 120 نفر از مدیران به شیوه نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند (79 نفر از مدیران مرد و 41 نفر هم مدیران زن). در این تحقیق برای گردآوری دادههای مربوط به عوامل مؤثر بر چابکسازی سازمانهای رسانهای از پرسشنامه چابکی سازمانی، پرسشنامه اخلاق سازمانی (CEP) و پرسشنامه بحران ستیزی سازمانها استفاده گردید و دادهها با روش آماری همبستگی و رگرسیون تحلیل گردید.
یافتهها: با توجه به مقادیر ضریب بتا برای چابکسازی (672/0) و مدیریت اخلاق (169/0) مشاهده میشود که هر یک انحراف تغییر در بحران ستیزی ایجاد میکند. در این مدل پیشبینی چابکی منابع انسانی حدود 53 درصد افزایش یافته است و چابکی سازمانی پیشبینی کننده قویتر و مناسبتری برای بحران ستیزی است.
نتیجهگیری: توجه به اموزش چابک سازی و توجه به مدیریت اخلاق در سازمانها میتواند بهعنوان یکی از راهبردهای اساسی جهت مدیریت حل بحران در سازمانها باشد.
|
|
واژههای کلیدی: چابکسازی، اخلاق، سازمانهای رسانهای، منابع انسانی |
|
متن کامل [PDF 701 kb]
(861 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1397/9/23 | پذیرش: 1397/9/23 | انتشار: 1397/9/23
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|