[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 10، شماره 3 - ( 10-1394 ) ::
جلد 10 شماره 3 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه اخلاق حرفه‌ای با عملکرد استادان دانشگاه
چکیده:   (4434 مشاهده)

زمینه: پرداختن به اخلاق دانشگاهی در برنامه‌های کلان جامعه دارای اولویت خاصی است و غفلت از آن آثار زیانبار فراوانی به بار می­آورد و دانشگاه برای نهادینه‌سازی اخلاق در فرهنگ سازمانی خود محتاج ترویج مستمر و اثربخش اخلاق در همۀ ارکان خود می‌باشد. رعایت اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه، حافظ سعادت و رفاه فردی و گروهی دانشجویان است و تجاوز به آن می‌تواند به توانایی یادگیری دانشجویان لطمه وارد کند. بنابراین هدف این پژوهش بررسی وضعیت عملکرد استادان دانشگاه به منظور آگاهی از وضع موجود و شناسایی عوامل مؤثر جهت ارتقاء اخلاق حرفه‌ای به کار می‌رود.

روش: شیوۀ انجام پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعۀ آماری آن، دانشجویان دانشگاه پیام نور کرمان می‌باشد. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان مشتمل بر 370 نفر است که به شیوۀ تصادفی انتخاب می‌شود. میزان ریزش نمونه 140 نفر می‌باشد. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌ای پژوهشگر ساخته و جهت توصیف داده‌ها از آمار توصیفی و ضریب همبستگی پیرسون استفاده می‌شود.

یافته‌ها: بین تمام مؤلفه‌های اخلاق آموزشی به جز پرداختن به موضوعات حساس، داشتن روابط دوگانه با دانشجویان و احترام به محل آموزش با عملکرد استادان رابطه ی معناداری وجود دارد.

نتیجه‌گیری: استادان به اغلب مؤلفه‌های اخلاقی در تدریس و آموزش توجه می‌کنند و این امر باعث افزایش اثربخشی آموزش و کارآیی کلاس و همچنین یادگیری بهتر و مؤثرتر دانشجویان می‌شود.

واژه‌های کلیدی: اخلاق، اخلاق حرفه‌ای، عملکرد آموزشی
متن کامل [PDF 173 kb]   (3010 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/10/21 | پذیرش: 1394/10/21 | انتشار: 1394/10/21
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Relationship between Professional Ethics and Function of Professors. Ethics in Science and Technology 2016; 10 (3)
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-139-fa.html

رابطه اخلاق حرفه‌ای با عملکرد استادان دانشگاه. اخلاق در علوم و فناوری. 1394; 10 (3)

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-139-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 3 - ( 10-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4645