[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 11، شماره 2 - ( 7-1395 ) ::
جلد 11 شماره 2 صفحات 51-39 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش نگرش عمومی به اخلاق در فعالیت حرفه‌ای کارکنان صنعت هتلداری
داود کیاکجوری*1، سیّد محمّد میرتقیان رودسری1
1- گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
چکیده:   (5156 مشاهده)

زمینه: اخلاق کاری مهم‌ترین عامل در موفقیت صنعت هتلداری می­باشد. تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش نگرش عمومی به اخلاق در فعالیت حرفه­ای کارکنان و نیز تأثیر عوامل جمعیت­شناختی بر اخلاق کاری آنها در مجموعه هتل­های پارسیان رامسر، صورت پذیرفته است.

روش: تحقیق حاضر از نوع کاربردی و توصیفی-پیمایشی می­باشد. جامعه آماری تحقیق را کارکنان واحدهای پذیرش، صندوق، تشریفات و غذا و نوشابه، خانه­داری، و حراست و انتظامات، به تعداد 105 نفر تشکیل دادند که از میان آنها  82 نفر با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی ساده به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. داده­ها از طریق دو پرسشنامه استاندارد جمع‌آوری شدند. در تحلیل داده­ها، از آزمون همبستگی اسپیرمن، تحلیل رگرسیون خطی، تحلیل عاملی تأییدی و آزمون­های یومن­ویتنی و کروسکال والیس استفاده گردید.

یافته‌ها: یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که بین متغیر­های نگرش عمومی کارکنان به اخلاق و اخلاق کاری آنها و تمامی ابعاد آن همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین مشخص گردید که تفاوت معناداری میان عوامل جنسیت، گروه سنّی و سطح تحصیلات با اخلاق کاری کارکنان وجود دارد.

نتیجه­ گیری: به‌طورکلی نگرش عمومی کارکنان به اخلاق بر فعالیت حرفه­ای آنها در صنعت هتلداری تاثیرگذار می­باشد؛ یعنی می­توان از طریق درک نگرش عمومی به اخلاق، به پیش‌بینی و تبیین اخلاق حرفه­ای و ابعاد آن پرداخت. همچنین با توجه به وجود تفاوت معنادار میان عوامل جنسیت، گروه سنّی و سطح تحصیلات با اخلاق کاری، این موضوع باید برای مدیران هتل مهم تلقی شود که تمامی ویژگی‌های کارکنان خود را بشناسند و همین مقدار کم از انحراف‌های رفتار حرفه‌ای را به صفر برسانند.

واژه‌های کلیدی: اخلاق کاری کارکنان، صنعت هتلداری، فعالیت حرفه‌ای، نگرش عمومی به اخلاق
متن کامل [PDF 231 kb]   (2650 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/7/21 | پذیرش: 1395/7/21 | انتشار: 1395/7/21
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Role of General Attitude to Ethics in Professional Activities of Hotel Employees. Ethics in Science and Technology 2016; 11 (2) :39-51
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-303-fa.html

کیاکجوری داود، میرتقیان رودسری سیّد محمّد. نقش نگرش عمومی به اخلاق در فعالیت حرفه‌ای کارکنان صنعت هتلداری . اخلاق در علوم و فناوری. 1395; 11 (2) :39-51

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-303-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 2 - ( 7-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4645