[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 15، شماره 2 - ( 6-1399 ) ::
جلد 15 شماره 2 صفحات 51-45 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و رتبه بندی مولفه‌های اخلاقی در صنعت بانکداری الکترونیکی
نسیبه صدیقی، امیرحسین محمد داودی*، مسعود قربانحسینی، زین العابدین امینی سابق
چکیده:   (2391 مشاهده)
زمینه: بانکداری الکترونیکی، یکی از موضوعات جدیدی است که در ارتباط با هر دو حوزه فن‌آوری و مالی می‌باشد. هدف از انجام پژوهش حاضر شناسایی و رتبه‌بندی مولفه‌های اخلاقی در صنعت بانکداری الکترونیکی است.
روش: روش مطالعه حاضر توصیفی ـ پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش کارشناسان شاغل در حوزه بازاریابی، طراحی و بهبود خدمات بانکداری الکترونیکی بانک تجارت می‌باشند که از میان آنها با استفاده از جدول مورگان و به روش تصادفی، 205 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق‌ساخته بوده ودر نهایت داده‌های خام با استفاده از آزمون فریدمن، مورد بررسی قرار گرفتند.
یافته ها: پس از تحلیل داده‌ها 56 مولفه اخلاقی در صنعت بانکداری الکترونیک شناسایی و در 9 دسته تقسیم شدند. که به شرح ؛کارکنان، مشتریان و سهامداران دارای 6 مولفه، رقبا دارای 4 مولفه، مسئولیت اختیاری و داوطلبانه دارای 8‌‌ مولفه، مسئولیت اقتصادی دارای 7 مولفه، مسئولیت‌های حقوقی و اخلاقی دارای 5 مولفه و فناوری اطلاعات دارای 9 مولفه می باشند.
نتیجه‌گیری: یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد؛ در بین دسته‌ها: فناوری اطلاعات، مسئولیت اختیاری و داوطلبانه و کارکنان به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند و در بین مولفه‌ها؛ ایجاد تنوع در ابزارهای خدمت‌رسانی، حفظ اطلاعات محرمانه مشتریان و رازداری، صداقت و درستکاری به ترتیب در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.
 
واژه‌های کلیدی: اخلاق، بانکداری الکترونیک، مولفه‌های اخلاقی بانکداری الکترونیک
متن کامل [PDF 766 kb]   (1038 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/6/7 | پذیرش: 1399/6/7 | انتشار: 1399/6/7
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Identifying and Ranking of Ethical Components in the Electronic Banking Industry. Ethics in Science and Technology 2020; 15 (2) :45-51
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1853-fa.html

صدیقی نسیبه، محمد داودی امیرحسین، قربانحسینی مسعود، امینی سابق زین العابدین. شناسایی و رتبه بندی مولفه‌های اخلاقی در صنعت بانکداری الکترونیکی. اخلاق در علوم و فناوری. 1399; 15 (2) :45-51

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-1853-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 2 - ( 6-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4645